سرویس: تولیدی » خبر پوششی 18:09 - جمعه 28 فروردین 1394

در جلسه شورای بهداشت بخش بن رود مطرح شد:

پیشنهاد تاسیس درمانگاه سالک در منطقه/ طرح جوندکشی با عدم اعتبار کافی در سال 93اجرا نشد

جلسه شورای بهداشت بخش بن رود با حضور صادقی بخشدار و مسئولین ادارات در محل سالن اجتماعات بخشداری بن رود برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: صادقی بخشدار بن رود در خصوص دستور کار جلسه و لزوم رعایت موارد بهداشتی و توجه ویژه به بحث سلامت و امنیت غذایی و روش پیشگیری از سالک باتوجه به فصل شروع گزش پشه خاکی و اقدامات و تمهیدات لازم در این مورد مطالبی بیان نمود.


دکتر فارسی در خصوص کنترل بیماری سالک و سایر بیماری ها بر آموزش، درمان و کنترل سالک از نظر فنی مواردی بیان و عنوان کرد: در درمان سالک و آموزش تمام تلاش خود را می کنیم و در بحث فنی کنترل سالک هرچه تصمیم کمیته فنی باشد ما اجرا خواهیم کرد.

رئیس پیشگیری از بیماری ها مرکز بهداشت اصفهان افزود: در کشور کنترل سالک فعلاً طرح مبارزه با جونده کشی است که در طول 6 سال در ورزنه تا سال 92 اجراء شد ولی سال 93 بدلیل عدم بودجه کافی اجرا نشد و کلاً 25 تا 30% در بحث کنترلی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز جهت اجرای طرح جونده کشی مقدمات کار و در آمادگی کامل هستیم که متأسفانه بودجه هنوز واریز نشده و منتظر تخصیص اعتبار مورد نیاز هستیم.

فارسی با اشاره به موارد پیشگیرانه در خصوص در امان ماندن از نیش پشه خاکی تصریح کرد: جونده کشی، تخریب طاق زارها واقع شده در محدوده شهر، جمع آوری نخاله های ساختمانی، تعیین تکلیف خانه های مخروبه، جلوگیری از ریختن کودهای حیوانی، آموزش و بهداشت فردی ازجمله مواردی است که در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری سالک می توان مثمر ثمر است.

گفتنی است مجید جابر از اعضای شورای شهر بر اجرای اساسی طرح مبارزه با بیماری سالک در اسرع وقت، جمع آوری طاق زارها در محدوده شهرک مسکونی مهر، جمع آوری نخاله های ساختمانی، توجه ویژه به بهداشت محیط منطقه مطالبی ذکر کرد.

لازم به ذکر است اجرای طرح مبارزه با سگ های ولگرد از طریق شهرداری و دهیاری ها، پیشنهاد تأسیس درمانگاه سالک در منطقه جهت مبارزه با بیماری سالک ازطریق مرکز بهداشت و پخش CD آموزشی کنترل بیماری سالک درسطح مساجد شهر و روستاهای بخش از طریق شهرداری و دهیاری های بخش با حضور کارشناسان مرکز بهداشت از اقداماتی بود که با همفکری اعضا به تصویب رسید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.