سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:06 - جمعه 28 فروردین 1394

استاندار اصفهان:

فقدان برف در سرشاخه های زاینده‌رود اصلی‎ترین نگرانی اصفهان است

استاندار اصفهان فقدان برف در سرشاخه ها را از نگرانی ها در سال جدید دانست و گفت: نباید حجم قابل قبول و ورودی سد ما را فریب دهد و هم چنان باید صرفه جویی و استفاده بهینه را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، رسول زرگرپور در دیدار ائمه جمعه استان با ایشان با تقدیر از همکاری ها و هماهنگی های خوب ائمه جمعه اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد که با همکاری یکدیگر کارها بهتر و سریعتر انجام گیرد.

وی با ابراز امیداواری از اینکه آنچه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و بیانات ایشان در صحن شریف رضوی ایراد فرمودند روشنگر و چراغ راه همه خدمتگزاران ملت باشد، افزود: سال گذشته در برگیرنده حوادث تلخ و شیرینی برای استان بود که از میان آن می توان از حادثه ی تلخ اسیدشی و حماسه بزرگ مردم اصفهان در استقبال از رئیس جمهور و کاروان تدبیرو امید به عنوان یک خاطره شیرین یاد کرد.

استاندار اصفهان تصویب طرح 9 ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود و پیگیری اجرای آن را از جمله فعالیت های بزرگ سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: اگر بندها و مصوبات این طرح کاملاً اجرایی شود شاهد وضعیت بهتری در استان خواهیم بود.

وی کاهش بارش ها نسبت به سال های گذشته و فقدان برف در سرشاخه ها را از نگرانی ها در سال جدید دانست و گفت: نباید حجم قابل قبول و ورودی سد ما را فریب دهد و هم چنان باید صرفه جویی و استفاده بهینه را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

زرگرپور با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بااجرای این طرح در حدود 35 درصد آلودگی هوا کاهش یافت و 52 روز هوای ناسالم کمتر شد و خوشبختانه وضعیت بحرانی و ناسالم را شاهد نبودیم و این نشان از موفقیت 30 درصدی این طرح بود.

وی با اشاره به امنیت موجود کشور اظهار داشت‌: در سال 93 به برکت امام زمان(عج) و منویات مقام معظم رهبری امنیت و آرامش حاکم در کشور بسیار مغتنم بود .

استاندار اصفهان سال 94 را سالی بسیار پراهمیت برای کشور دانست و افزود: 2 انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از وقایع مهم امسال بوده و نیاز اصلی برگزاری باشکوه این دو انتخابات، آرامش و امنیت در جامعه است و لازم است که همه برای این مهم همراهی و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری پرشور و با عظمت این انتخابات اولویت اصلی بوده، تصریح کرد: این دو انتخابات باید در سلامت کامل برگزار شود چرا که به فرمایش رهبر معظم انقلاب هر رای یک حق الناس است.

زرگرپور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: از سال 74 تا 94 رهبر معظم انقلاب در 4 محور شخصیت های بزرگ دینی و انقلابی، مبارزه با فساد و رشوه، وحدت و همدلی و همزبانی و پیشرفت و توسعه سال ها را نامگذاری کرده اند.

وی با بیان اینکه امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام گذاری شده، افزود: 2 روز گذشته با حضور احزاب و گروه های سیاسی استان راه‌های تحقق این شعار بررسی شد و نخستین مصوبه این جلسه، تدوین منشور وفاق و همدلی سیاسی در استان بود که می تواند در تحقق این شعار بسیارتاثیرگذر باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان بیشترین ائمه ی جمعه را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: باید با همکاری یکدیگر در ایجاد وفاق و همدلی در جامعه کوشش کنیم.

وی ایجاد وفاق و همدلی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به شعار اعلامی از سوی مقام معظم رهبری باید ائمه جمعه نسبت به ارائه فعالیت های دولت نظر داشته باشد همچنان که نقد منصفانه دولت نیز در پیشبرد امور می تواند مثمرثمرباشد.

زرگرپور از حمایت های بی سابقه آیت الله العظمی مظاهری از مجموعه دولت و اقدامات مدیریت استان و همچنین مواضع و حمایت های حضرت آیت الله طباطبائی نژاد که با هدایت های خود و حضرت آیت الله ناصری که با انفاس قدسی خود از مدیریت استان حمایت می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.