اصفهان شرق

حسرت داشتن یک استخر شنا در جرقویه علیا

کدخبر: 600
1392/06/05 در ساعت 14:55

DSC00269 300x270 حسرت داشتن يك استخر شنا در جرقويه عليا

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، با توجه به کویر بودن و دمای فوق العاده زیاد در این منطقه اگراز جوانان و نوجوانان بخش جرقویه علیا پرسیده شود یکی از آرزو های ورزشی شما چیست دیگر جواب نمی دهد زمین فوتبال یا والیبال چون تقریبا در شهر حسن آباد وبرخی روستا همه دارای سالن ورزشی برای این نوع ورزش می باشد اما نبود یک استخر بهداشتی و استا ندارد مورد تقا ضای همه می باشد تا جایی که در بعضی موارد برای استفاده از این مکان مجبورند به شهرستان نایین در ۹۵ کیلومتری جرقویه علیا بروند .
هر چند وجود چشمه آب دستجرد در حال حاضر بخشی از این مشکل را رفع کرده است اما وجود محدودیت هایی مثل بیماریهای پوستی ، ممانعت کشاورزان و …. یک معضل بزرگ در این منطقه می باشد .

DSC00269 300x270 حسرت داشتن يك استخر شنا در جرقويه عليا
لذا مسئولین ورزشی استانی و شهرستانی از این پس باید با یک نگاه عمیق به نیازهای ورزشی این منطقه در فکر احداث و راه اندازی یک استخر استاندارد برای جوانان و نوجوانان این منطقه محروم باشند تا حسرت داشتن این نیاز ورزشی برای همیشه از دل خانواده های جرقویه ای رخت بر بندد .
به سراغ شهرداری و اعضای شوراها رفتیم و مسئله را از زبان آنها جویا شدیم .

DSC01996 300x270 حسرت داشتن يك استخر شنا در جرقويه عليا
رییس شورای شهر حسن اباد جرقویه علیا  در گفتگو با خبر نگار اصفهان شرق گفت :
در جلسه ای که بین جناب آقای دکتر  کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، احمد جمشیدی ریاست وقت تربیت بدنی شهرستان اصفهان و شهردار و شورای اسلامی شهر حسن آباد در تربیت بدنی شهرستان برگزار شد مقرر شد جهت احداث یک باب استخر شنا در شهر حسن آباد تربیت بدنی شهرستان اصفهان با حمایت نماینده مجلس دکتر کامران مبلغ هفتصد میلیون تومان و شورای و شهرداری حسن آباد نیز مبلغ سیصد میلیون تومان به این امر اختصاص دهند.

DSC02001
غلامرضا شفیعی افزود :
در آن زمان چون شهرداری و شورا از نظر مالی در مضیقه بود به صورت جایگزین و به ارزش سیصد میلیون تومان،زمین استخر و کارهای خدماتی  مثل تسطیع و حمل مصالح با ماشین الات شهرداری را متقبل شد.
ایشان افزود :
در این جلسه مقرر گردید که کارشناسان اداره ( تربیت بدنی ) کارهای اولیه را انجام دهند و پیمانکار معرفی کنند و پس از معرفی پیمانکار جهت تجهیز کارگاه ، شهرداری کارهای خود را شروع کند که متاسفانه این کار در تربیت بدنی انجام نشد تا جایی که پیگیری های زیادی اعم از نامه نگاری از سوی شورا ی شهر و برگزاری جلسه هم موجب نشد که این سالن احداث گردد و بهانه هایی چون هزینه های جانبی زیاد ، مقرون به صرفه نبودن و … را مطرح کردند .
انشا الله مسئولین تربیت بدنی استان در این مسئله بررسی های کارشناسانه را انجام دهند و با توجه به آب و هوای این منطقه این امر مهم را پیگیری کنند .

DSC01995