سرویس: اجتماعی » علمی 13:44 - پنجشنبه 30 آبان 1392

شهر های سمی را بشناسیم

حدود 200 میلیون نفر از مردم در نقاط خطرناکی زندگی می‌کنند که در معرض خطر ضایعات سمی است و خطر این ضایعات مشابه تهدیدهای مالاریا یا سل به سلامت عمومی است.


به گزارش اصفهان شرق به نقل از ،مهر بیش از 200 میلیون نفر از مردم سراسر دنیا درخطر قرار گیری در معرض ضایعات سمی هستند.

نویسنده تحقیقات انجام شده از موسسه بلک اسمیت و گرین کراس اظهار داشتند که تعداد قابل توجهی از مردم در نقاط خطرناکی در معرض خطر ضایعات سمی هستند که خطر این ضایعات مشابه تهدیدهای مالاریا یا سل به سلامت عمومی است.

این تحقیق در بیش از 3 هزار نقطه از 49 هزار کشور جهان انجام شده است.

دکتر جک کاراوانوس مدیر تحقیقات موسسه بلک اسمیت و استاد سلامت عمومی دانشگاه نیویورک گفت: این تهدید یک مشکل جدی برای سلامت عمومی و تاکنون میزان آن ارزیابی نشده است.

این تحقیق در آکرا پایتخت غنا انجام داده و این محل را به عنوان بالاترین تهدید سهم به زندگی انسانی توصیف کردند. محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیق از دولتها پنهان نیست و آنها از این موضوع مطلع هستند.

در شهر آکرا محوطه ای به نام Agbobloshie وجود دارد که حیاط ضایعات جهانی الکترونیک است و موجب ایجاد مشکلات سلامتی و زیست محیطی جدی می شود.

براساس نتایج این تحقیق دراین محوطه یک سیر فعالیتهای بازیابی انجام می شود که هرکدام دارای خطرات بوم شناختی و حرفه ای منحصر به فرد است.

غنا به عنوان بزرگترین محل پردازش ضایعات الکترونیکی در آفریقای غربی سالانه 215 هزار تن قطعات الکترونیکی دسته دوم عمدتا از اروپای غربی وارد می کند و سالانه 129 هزار تن از این ضایعات را تولید می کند.

نتایج این تحقیق هشدار داده است که واردات ضایعات الکترونیکی تا سال 2020 دوبرابر می شود.

درمیان ده محل پرخطر ضایعات سمی در این تحقیق آفریقا، اروپا و آسیا دارای سه نقطه مشخص و آمریکای لاتین دارای یک نقطه مشخص است.

براساس اطلاعات این تحقیق ده ها هزار زن و کودک در معرض خطرات آلودگی های زیست محیطی و ضایعات سمی هستند.

در برخی نقاط صدمه وارد شده به زمین به قدری زیاد است که نمی توان آن را تغییر داد بنابراین تنها گزینه جابه جایی سکنه و مهر و موم آلودگی است. برای مثال فلزات سنگین به سختی از خاک پاک می شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.