سرویس: سیاسی » بین الملل 07:36 - پنجشنبه 30 آبان 1392

آغازی دوباره بر ژنو/ از وعده ی نهار تا میز مذاکره

ریاست تیم مذاکره کننده ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت ۱۷ امروز به وقت تهران بر سر میز ناهار در ژنو به رایزنی می‌پردازند.

55ف4ف4قفقف4

به گزارش اصفهان شرق: برای سومین بار شهر ژنو میزبان مذاکراتی می باشد که هنوز پاسخی قانع کننده از میز این مذاکرات به دست نیامده است و این در حالی است که هنوز ما باید اعتماد سازی کنیم به طوری که سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران با 1+5  گفت: هنوز نسبت به جلسه گذشته که مشکلات و سوء تفاهماتی پیش آمد به موضع گذشته بر نگشته ایم باید مسایلی روشن و دوباره اعتماد نسبت به روند مذاکرات موجود ایجاد شود تا بتوانیم وارد نگارش متن و پیش نویس شویم .

این در حالی است که در دور گذشته ی مذاکرات و با وجود ارتقاء مذاکرات به سطح  وزرای خارجه و نیز احتمال دستیابی به یک توافق اولیه احتمالی بر اساس یک متن و سند مشترک، باز سنگی بر میز افتاد و در پایان 3 روز مذاکره فشرده و سنگین،‌ مخالفت لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، مانع از دستیابی به توافق احتمالی شد.

به هر حال مذاکرات جدید در روز چهارشنبه 29 آبان با پایان یافتن ناهار کاری اشتون و ظریف، و در ساعت 18 به وقت ژنو (20:30) به وقت تهران آغاز شد، مذاکراتی که در آن ظریف ریاست تیم مذاکره کننده ایران را به‌عهده دارد و سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی تیم پنج‌نفره ایران هستند.

لحظه ها با مذاکرات سپری می شود و این در حالی است که نتیجه برای تک تک افراد نقش مهمی را ایفا می کند و می بایست منتظر ماند.

برای پیگیری اخبار نشست اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.