اصفهان شرق

انتشار فکت شیت ایرانی ضروری به نظر می رسد/ از حفظ عزت ایران کوتاه نخواهیم آمد

کدخبر: 59859
1394/01/26 در ساعت 11:15

به گزارش اصفهان شرق،  213 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمانی با امضای بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه خواستند که فکت‌شیت ایرانی از بیانیه لوزان را برای تبیین بهتر مواضع جمهوری اسلامی ایران منتشر کنند.

نیره اخوان نماینده موافق انتشار فکت شیت در گفتگو با خبرنگار ما با تایید دوباره این مطلب اظهار کرد: اگر در زمینه برخی مسائل پیرامون موضوعات هسته ای متن قابل استنادی از طرف جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود در بررسی و تبیین مواضع نقش موثری را ایفا می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس آگاهی دادن به مردم در خصوص متن بیانیه و همچنین ذکر نظرات ارائه شده از سوی کارشناسان را در تنظیم و نگارش متن نهایی توافق نامه موثر دانست و افزود: به هر حال با واضح تر شدن موضوع از سوی وزارت خارجه ایران، مردم موضع خودشان را در رابطه با مسائل و موضوعات مطرح شده در بیانیه ها و توافقات آینده بهتر فهمیده و برداشت مطلوب تری دارند.

وی اذعان کرد: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم گزاره‌برگ یا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نماید تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات اخیر در دست باشد و مسلما هر چه راجع به این مسائل دانسته ها بالاتر رود بهتر است.

اخوان مسئولان را موظف به حرکت در زمینه فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در فرصت زمان باقی مانده تا توافق نهایی اعلام شده از سوی وزارت خارجه مسئولان با توجه به فرمایشات رهبری خودشان را موظف به تحقق نکات مطرح شده از سوی ایشان می دانند.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع اختلاف ترجمه متن ارائه شده از سوی وزیر امورخارجه ایران و امریکا به کجا رسیده است، تصریح کرد: مسلما اگر متنی از سوی فردی منتشر می شود خود فرد مسئولیت آن را به عهده دارد و گفته فرد مسئولیت آور است و اگر اختلاف در ترجمه وجود دارد کسی که بیان کرده است مسئولیت ان رابه عهده خواهد گرفت و نهایتا باید هر انچه مطرح شد محقق شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر کوتاه نیامدن از عزت ایرانی خاطرنشان کرد: اگر دشمن بداند در هر قضیه ای محکم ایستاده ایم و از خطوط قرمز خود که رهبری و نکات ار ائه شده از سوی ایشان است کوتاه نمی آییم، نمی تواند ما را به نقطه اول بازگرداند و نکته مهم برای ما حفظ عزت ایران است.