سرویس: سیاسی » بین الملل 19:15 - چهارشنبه 29 آبان 1392

بازتاب بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های بین المللی

بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع بسیجیان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت ولی برخی از آنها بخشی از بیانات ایشان درباره رابطه با ملت آمریکا را تحریف کردند.

image23842

به گزارش اصفهان شرق، درحالی که رهبر انقلاب در سخنان امروز به مسائل مهمی اشاره داشتند، برخی از رسانه‌های بین‌المللی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره رابطه با «ملت آمریکا» را تحریف کردند. در حالی که رهبر انقلاب فرمودند ملت ایران خواستار رابطه با تمامی ملت‌های دنیا از جمله ملت آمریکاست، رسانه‌ها این بیانات ایشان را اشتباه انعکاس داده و تحریف کردند.
خبرگزاری‌های رویترز، العربیه و برخی رسانه‌های دیگر به اشتباه نوشتند: رهبر عالی ایران روابط دوستانه با آمریکا را خواستار شد.

این در حالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات امروز خود فرمودند: «ما می‌خواهیم با همه ملت‌ها رابطه داشته باشیم. حتی ما با ملت آمریکا هم دشمنی نداریم ما با دولت آمریکا و استکبار مشکل داریم و مبارزه می کنیم استکبار یک واژه قرآنی است امروز رأس استکبار دولت آمریکاست».

رویترز همچنین به نقل از سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به سخنان رهبر انقلاب نوشت: این سخنان در مورد فرانسه غیر قابل قبول است و باعث پیچیده‌تر شدن مذاکرات ژنو می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی با اشاره به حمایت رهبر ایران از مذاکرات نوشت: رهبر ایران ضمن حمایت از مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد که حاضر نیست برای رهایی از فشار تحریم‌ها به هر خواسته‌ای تند دهد.

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به سخنان رهبری درباره مذاکرات هسته ای نوشت: رهبر ایران از مذاکره کنندگان هسته ای خواست که خطوط قرمز را رعایت کنند.

سایت‌های خبری و تحلیلی صهیونیستی نیز هر کدام بخش خاصی از سخنان رهبری را پوشش دادند.

سایت صهیونیستی دبکافایل با اشاره به بیانات رهبری نوشت: اسرائیل محکوم به نابودی است.روزنامه جروزالم‌پست نیز در این زمینه نوشته است: رهبر ایران فرانسه را به زانو زدن در برابر اسرائیل متهم کرد.

اما تایمزاسرائیل با تحریف بیانات رهبری نوشت: رهبر ایران خواستار رابطه بهتر با آمریکا شد اما جمعیت حاضر شعار”مرگ برآمریکا”دادند.

پایگاه تحلیلی اسرائیل “هایمون” به اشاره به بیانات آیت الله خامنه ای درباره اسرائیل نوشت: رهبر ایران “سگ هار” را محکوم به نابودی کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز امروز اعلام کرد: در آستانه مذاکرات رهبر ایران اسرائیل را به نابودی محکوم کرد.

هافینگتون‌پست نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: فشار تحریم‌ها نمی‌تواند مارا به امتیاز دادن به غرب وادار کند.

بی‌بی‌سی انگلیسی نیز امروز اعلام کرد: رهبر ایران به ملت خود در مورد عقب‌نشینی در مورد حقوق هسته‌ای هشدار داد.

شبکه انگلیسی “اسکای‌نیوز” هم نوشت: «هیچ عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای ایران صورت نخواهد گرفت.»

روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبیون نیز ضمن پوشش دادن بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره حقوق هسته‌ای ایران و تمایل این کشور برای داشتن روابط دوستانه با سایر کشورها نوشت: حاضرین در این جلسه پس از سخنرانی رهبر ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

شبکه خبری المیادین به نقل از ایشان نوشت: « یکی از ویژگی‌های نظام استکبار، خود برتر بینی است. نتیجه‌ی خود را محور و اصل دانستن، این می‌شود که اجازه دخالت در سایر کشورها را برخود مجاز می‌دانند. دولتمردان آمریکایی طوری حرف می‌زنند که گویا مالک جهانند.

شبکه العالم نیز در پوشش سخنان رهبر انقلاب به نقل از ایشان در تیتر گزارش خود نوشت: «نظام اسلامی از تمامی چالش ها عبور خواهد کرد.»

العربیه بخشی از سخنان رهبری انقلاب که در آن از تیم مذاکره کننده ایرانی خواسته شده بود خطوط قرمز را رعایت کنند را مورد تأکید قرار داد و از قول ایشان نقل کرد که ایران از حقوق هسته‌ای خود چشم‌پوشی نمی‌کند.
این شبکه خبری در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: اسرائیل محکوم به نابودی است.

شبکه خبری المنار لبنان هم در گزارشی نوشت: رهبر عالی ایران گفته استکبار جهانی از تمامی ابزارهای ممکن برای ایستادن جلوی نظام اسلامی استفاده کرده و اضافه کرد آمریکا نمی‌تواند مقابل پیشرفت ایران بایستد.

روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از رهبر انقلاب نوشت: تهران از حقوق هسته‌ای خود یک قدم عقب‌نشینی نخواهد کرد. گاردین در ادامه افزود: رهبر ایران می‌گوید در مذاکرات به طور مستقیم مداخله نخواهد کرد اما خطوط قرمز و حدودی برای ان تعیین کرده است.

در گزارش این روزنامه به نقل از مقام معظم رهبری همچنین آمده است که مقامات فرانسه نه تنها در مقابل آمریکا سر فرود آورده‌اند بلکه در برابر رژیم صهیونیستی نیز زانو زده‌اند.

منبع: دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.