سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:34 - دوشنبه 24 فروردین 1394

اولین زن محجبه در یک تلویزیون آمریکایی+عکس

آمریکایی ها برای اولین بار یک زن محجبه را در صفحه تلویزیون خود می بینند. نورالهدی از کودکی دوست داشت در تلویزیون مجری گری کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از شیعه نیوزف آمدن نورالهدی تاگوری برصفحه یک تلویزیون آمریکایی درحقیقت بیانگر نبردی سهمگین در عرصه اسلام هراسی در ایالات متحده و البته به معنی غلبه بر آن است. او می گوید من هرگز فکر نمی کردم روزی با روسری و ظاهری اسلامی جلوی دوربین ها ظاهر شوم.

IMG14270679

آمریکایی ها برای اولین بار یک زن محجبه را در صفحه تلویزیون خود می بینند. نورالهدی از کودکی دوست داشت در تلویزیون مجری گری کند، آرزوی او برآورده شده و او نه تنها مجری شده است بلکه بعنوان اولین زن مسلمان و باحجابی لقب گرفته که در یک تلویزیون بازرگانی آمریکایی مشغول به گویندگی شده است.

این زن لیبیایی – آمریکایی می گوید نام کوچک من نور است و نام میانی ام به نام هدایت یعنی من می توانم نور هدایت باشم.

نورالهدی 21 ساله تلاش خود برای غلبه بر فضای رسانه ای ضدمسلمانان در آمریکا را از سال 2012 و با راه انداختن کمپینی توییتری با عنوان #LetNoorShine( بگذارید نور بدرخشد) آغاز کرد تا بتواند به رویای خود در گویندگی و مجری گری در تلویزیون جامه عمل بپوشاند.

نور می گوید به داشتن حجاب افتخار می کند؛ او تنها در مدت کمی توانست 98 هزار دنبال کننده در صفحه شخصی خود در فیسبوک جمع کند و این موضوع او را به ادامه کار دلگرم کرد.

او چند سال پیش و زمانی که 18سال داشت بعنوان یک دانشجوی جوان خبرنگاری در نشست روز جهانی ایدز برنامه ای اجرا کرد و در این زمان مورد توجه مدیر CBS Radio رادیو قرار گرفت و بعدها راه خود را به تلویزیون های آمریکایی باز نمود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.