سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 15:54 - یکشنبه 23 فروردین 1394

مسئول بسیج جامعه زنان شرق اصفهان خبر داد:

برگزاری جشن بزرگ یاس رسول در شرق اصفهان/ پیروی از ولایت شاخصه مهم در حضرت زهرا(س) بود

مسئول بسیج جامعه زنان شرق اصفهان گفت: مسئولان ذیربط باید مهمترین شاخصه حضرت زهرا(س) که پیروی از ولایت است را به زنان و دختران جامعه نشان دهند.

امینی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به پیام رهبری به کنگره بزرگداشت 7 هزار زن شهید و اصطلاح الگوی سوم اظهار کرد: دنیای غرب در پی معرفی زنان بدون هیچ قید و بندی در جامعه می باشد و با به گیری زنان در مشاغل بیرون و در کنار مردان بدون توجه به شخصیت والای زن سعی در استفاده ابزاری از او را داشته و دارد.
مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با معرفی الگوی دوم زنان به عنوان زن شرقی متذکر شد: الگوی زن شرقی اشاره به زن مسلمان وهابیت دارد که گوشه نشین خانه است و حقی برای رای، رانندگی و حتی برخی مشاغل را ندارد و همه زندگی او محدود به خانه شده است.

*زن ایرانی الگوی سوم
وی با ارائه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی الگوی سوم به زنان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی با حفظ شئونات اسلامی و با حفظ پایبندی به خانواده در جامعه بر اساس نیاز و علاقه و توانمندی خودش کار می کند و اشتغال در کنار حفظ ارزش زن بودن از اهم کار اوست.
امینی پیام رهبری را سخنی جامع و کامل به همه زنان عنوان کرد و گفت: نقش زنان در کنار مردان با تبعیت از الگوی اصلی آنها حضرت زهرا به بهترین حالت تحقق می یابد و این الگو برداری را می توانند در تربیت فرزند و برخورد با همسر از این بانوی دو عالم فرا گیرند.
وی با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر ارزش گذاری برای کار زن در خانه افزود: متاسفانه گاها در بین برخی افراد جایگاه کمی برای زنان خانه دار در نظر گرفته می شود و زنان خانه دار هم برای خود جایگاهی را مد نظر قرار نمی دهند و لیکن مهم ترین کار و فعالیت زن در خانه داری و تربیت نسلی سازنده برای جامعه تحقق می یابد و اگر زنان نقش محوری خود را به درستی در خانه انجام دهند تناقضی با کار در اجتماع نخواهد داشت.
مسئول بسیج جامعه زنان شرق اصفهان در ادامه بحث خانه داری متذکر شد: بنا به روایات جهاد زن همسرداری است و بهترین کار برای زنان داشتن رابطه صحیح و صمیمانه با همسرانشان است که به درستی باید از عهده این مسئولیت خطیر برآیند.

*جشن میلاد کوثر در هشت حوزه بسیج شرق اصفهان
وی زن را به عنوان جهادگر در عرصه محکم قرار دادن بنیان خانواده نامید و گفت: زنان جامعه مسلمان با پرورش سبک زندگی اسلامی کانون خانواده را به درستی حفظ خواهند کرد تا بتوان خروجی خوبی در پرورش نسلی متعهد و تحویل آن به جامعه داشته باشند.
دبیر کارگروه زنان شرق اصفهان با توجه به برنامه های خاص بسیج زنان در هفته زن تصریح کرد: در جشن هایی که با نام میلاد کوثر در هشت حوزه خوهران شرق اصفهان برگزار می شود نقش حضرت زهرا در رابطه با مسائل خانواده، فرزند پروری و نقش اجتماعی و سیاسی آن حضرت و معرفی به نسل جوان مورد تاکید قرار دارد و مقرر شده است تا سخنرانان با معرفی سبک زندگی فاطمی به تبیین پیام رهبری در خصوص زنان به طور مبسوط پرداخته شود.

*تجلیل از مادران شهدا در هفته زن
وی تجلیل از مادران شهدا را از دیگر برنامه های شاخص این هفته عنوان کرد و گفت: مادران شهدا بزرگترین نقش را در تربیت فرزندان الهی و پیرو ولایت را ایفا کردند و جا دارد تا در برنامه های خود تجلیل از این اسوه های صبر را مورد تاکید قرار دهیم.
امینی با اشاره به دیگر برنامه های بسیج در هفته زن بیان کرد: برپایی ایستگاه های مشاوره با حضور بسیجیان در مصلی های نماز جمعه شش شهر از شرق اصفهان، دیدار با مادران شهدای دفاع مقدس، برپایی جشن میلاد کوثر حوزه ای در هشت حوزه بسیج شرق اصفهان اعم از( براآن جنوبی و شمالی- ورزنه- هرند- کوهپایه- محمدآباد- حسن آباد- اژیه)، مسابقات ورزشی ویژه خواهران از برنامه های شاخص هفته زن در بین بسیجیان است.
وی با اشاره به جشن یاس رسول ویژه خواهران کادر و همسران نیروهای کادر ناحیه بسیج امام علی(ع) اظهار کرد: جشن یاس رسول برنامه ای شاخص به منظور تجلیل از خواهران کادر حوزه و ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) است که شامل برنامه سخنرانی در خصوص حضرت زهرا(س) و برنامه های معنوی و شاد دیگر در پایان هفته زن برگزار می شود، همچنین بسته فرهنگی مسابقه حفظ 40 حدیث از دیگر اقدامات در خصوص جشن یاس رسول است.
مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه امام علی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر در رابطه با زندگی حضرت زهرا(س) بتوانیم اقدامات عملیاتی موثری انجام دهیم کاری شایسته در راستای پرورش نسلی نو و آشنا به سبک زندگی معنوی است و در این رابطه مسئولان ذیربط باید مهمترین شاخصه آن حضرت که پیروی از ولایت است را به زنان و دختران جامعه نشان دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.