سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:06 - یکشنبه 23 فروردین 1394

حجت الاسلام نبویان در مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان ارائه کرد:

فایل مقایسه روند مذاکرات هسته ای از دولت قبل تا توافق نامه ژنو و بیانیه لوزان/ دانلود

حجت الاسلام نبویان ضمن بیان تاسف شدید از آن چیزی که تا کنون در مذاکرات پیش رفته است، گفت: دشمن به گونه ای عمل کرده است که در اکثر موارد مذاکرات عقب نشینی کرده ایم.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، حجت الاسلام سید محمود نبویان صبح امروز در مدرسه دارالحکمه حوزه علمیه اصفهان در مورد بیانیه لوزان و محتوای آن صحبت کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات نوروزی و همچنین پنج شنبه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر این موضوع که به تیم مذاکرات اعتماد داریم ولی نگران خدعه و نیرنگ دشمن هستیم محتوای مذاکرات از دولت پیشین تا زمان توافق ژنو و پس از آن بیانیه لوزان را مورد نقد قرار داد.

وی به صحبت حضرت آیت الله خامنه ای در این مورد که «دشمنان ما با تدبیر و سیاست گذاری حرکت می کنند» اشاره تصریح کرد: مرور آن چه که در مذاکرات ۱۶ ماه گذشته اتفاق افتاده است در تبیین مذاکرات نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام نبویان ضمن بیان تاسف شدید از آن چیزی که تا کنون در مذاکرات پیش رفته است، گفت: دشمن به گونه ای عمل کرده است که در اکثر موارد مذاکرات عقب نشینی کرده ایم.

این نماینده مجلس از عدم ارائه ی فکت شیت ایرانی توسط تیم مذاکره کننده کشور گلایه کرد و افزود: در جلسه ای غیر علنی مجلس که با آقایان ظریف و صالحی داشتیم خود آقای ظریف عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند فکت شیت ایرانی در اختیار مردم قرار بگیرد ولی متاسفانه نه تنها این مطلب توسط تیم مذاکره کننده عملی نشد حتی پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در سخن رانی روز پنج شنبه خود ارائه فکت شیت ایرانی به مردم را عین همدلی با مردم دانستند، هنوز تیم مذاکره کننده هسته ای چیزی در اختیار مردم قرار نداده است.

وی افزود: در مورد اینکه تصمیم بگیریم نام آنچه به عنوان بیانیه مطبوعاتی منتشر شده را بیانیه بنامیم یا توافق باید به توجه داشته باشیم آیا حاصل چند روز مذاکره که در یکی از آن ها طرف ما ۹ ساعت با طرف آمریکایی صحبت کرده است تنها یک بیانیه مطبوعاتی است؟!

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: مذاکره اختصاصی با طرف آمریکایی چه معنی دارد در حالی که رهبری پیشتر فرموده بودند آمریکا تنها یکی از ۶ کشور ۱+۵ است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد لغو قطعنامه های شورای امنیت گفت: ما ابتدا خیال می کردیم که قضیه آن گونه است که طرف ایرانی می گوید و به راستی هم لغو قطع نامه های شورای امینت کار بزرگی است اما یک عبارتی در بیانیه لوزان وجود دارد که متاسفانه تیم مذاکره کننده ایرانی آن را بیان نمی کند.

وی ضمن قرائت آن بخش از بیانیه لوزان (A new UN Security Council Resolution will endorse the JCPOA, terminate all previous nuclear-related resolutions and incorporate certain restrictive measures for a mutually agreed period of time) گفت: در این بند پس از اذعان به امضای یک قطعنامه جدید مبنی بر لغو همه ی قطعنامه های قبلی عبارت (and incorporate certain restrictive measures for a mutually agreed period of time) آورده شده است و این یعنی صراحتا از اقدامات محدود کننده صحبت می کند که در فکت شیت آمریکایی آورده شده است.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به اظهار نظر رهبری مبنی بر اینکه ما به تیم ایرانی اعتماد داریم و مسؤولان ما هم می گویند این بیانیه الزام آور نیست خاطرنشان کرد: امیدواریم به راستی چنین باشد.

/مشروح صحبت های حجت الاسلام نبویان به زودی منتشر می شود

برای دانلود فایل PowerPoint ارائه شده توسط حجت الاسلام نبویان اینجا کلیک کنید

دانلود فایل بالا در قالب PDF

فایل تصویری:

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.