سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 18:27 - شنبه 22 فروردین 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

کارنامه عملکرد نمایندگان پیشنهادی در رفع ضعف نظارت مجلس بر اعضا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وظیفه رئیس مجلس است که با تهیه کارنامه عملکرد نمایندگان را بررسی و نتیجه را به مردم گزارش دهد تا مردم بدانند که کدام نماینده فعال است و کدام نماینده کاری برای مردم و کشور نمی کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از کانون انتظار شهر نصرآباد: در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، دکتر حسن کامران دستجردی ، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، در جمع مردم شهر نصرآباد در مسجد جامع این شهر حاضر شد ، و  با گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی ( ره) و دو یادگارش و شهدای گرانقدر راه اسلام و قرآن ، سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام را تبریک گفت ،و با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی ، و بیان این که زمانی معاون  این شهید سرافراز  بوده و او را به جرقویه آورده است ، به توصیف برخی شاخصه ها و ویژگی های این شهید والامقام پرداخت.

کامران با بیان این شهید صیاد شیرازی تنها شهیدی بود که مقام معظم رهبری بر تابوت او بوسه زد ، گفت: صیاد راه حضرت زهرا سلام الله علیها را طی نمود و مدل همزبانی با مردم داشت و امیدواریم خدا توفیق دهد ما هم مثل او عمل کنیم.

وی درباره خلوص و سادگی این سردار رشید اسلام گفت:  او در زمان فرماندهی اش با سربازانش سر یک سفره غذا می خورد و به کسی هم اجازه نمی داد کیفش را برایش بیاورد و شخصی بی حکم و نشان بود.

این نماینده مجلس درباره طلایه دار عملیات مرصاد گفت: صیاد شیرازی تابع اجرای تکلیف بود  و عزل و نصب ها در او اثری نداشت، کما این که وقتی بنی صدر او را عزل کرد ناراحت نشد ، و وقتی هم رئیس شد خوشحال نشد؛ و حقش شهادت بود و حقش بود که شهید شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سپس درباره برخی مشکلات مردم منطقه و شهر نصرآباد ،که توسط امام جمعه محترم نصرآباد بیان شد ، توضیحاتی ارائه کرد؛ از جمله درباره اشتغال با بیان این که ژاپن 20 هزار کارمند دارد و ایران حدود سه میلیون نفر ؛ و  در ثبت نام اخیر ، برای حذب 8000 نفر در 13 دستگاه دولتی ، یکصد هزار نفر ثبت نام کرده اند؛ گفت: بنده رئیس صندوق مهر امام رضا را به شرق اصفهان دعوت کردم و  مقرر گردید 30 میلیارد تومان وام کم بهره با اقساط بلند مدت برای اشتغال زایی پرداخت شود، ضمن این با مذاکرات صورت گرفته قرار شد به جای ضامن کارمند و معتبر ،ضامن قابل قبول  بپذیرند و داشتن بدهی به بانک مانع اعطای تسهیلات نشود، به همین جهت شما می توانید در قالب تعاونی یا به صورت انفرادی برای اخذ این تسهیلات و ایجاد اشتغال اقدام نمایید.

وی همچنین  از آوردن دکتر رضوی معاون رئیس جمهور در مناطق محروم به منطقه و قول مساعد وی برای تسهیلات اشتغالزا خبر داد و از قول نامبرده گفت: در صورتی که افراد با تشکیل تعاونی یک میلیارد سرمایه گذاری نمایند ، سه برابر آن تسهیلات در اختیبارشان گذاشته می شود و  ضمانت آن هم کارت یارانه خواهد بود.

عضو هیات نظارت بر مطبوعات کشور با بیان این که همه هفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه دارد و با خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ارتباط است، قول داد مسایل و مشکلات فرهنگی و ضرورت حمایت برای اجرای برنامه های فرهنگی را به این دو مدیر فرهنگی کشور انتقال دهد.

وی جذب اعتبار از تهران برای احداث سه سالن ورزشی در شهر نصرآباد و روستای پیکان و روستاهای حسین آباد- آذرخواران را از دیگر اقدامات خود بر شمرد که مردم بویژه جوانان و نوجوانان برای پرکردن اوقات فراغت خود و پرداختن به ورزش و فعالیت های بدنی از آن استفاده می کنند و لازم هم برادران و هم خواهران از این سالن ها استفاده نمایند.

کامران در رابطه با مسائل و مشکلات بهداشتی با عنوان کردن این که مبالغی برای تعمبیرات مرکز بهداشتی نصرآباد در نظر گرفته شده است، از مردم خواست تا مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مکتوب به وی ارائه تا به مسوولان مربوطه انتقال دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به دو وظیفه مهم و اساسی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی یعنی قانون گذاری و نظارت گفت: بنده به اتفاق خانم اخوان نقش موثری در تهیه و تصویب قوانین از جمله مواد مختلف بودجه سالانه داریم  و مواردی را که اقشار مختلف مردم به ما می گویند و نیازمند مصوبه مجلس باشد، در جلسات مطرح  می نماییم که  با  همکاری و رای دیگر نمایندگان به عنوان قانون تصویب می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به ضعف مجلس در اجرای نظارت ؛راه حل این مشکل را تهیه کارنامه عملکرد برای نمایندگان دانست و افزود : این وظیفه رئیس مجلس است که با تهیه کارنامه عملکرد نمایندگان را بررسی و نتیجه را به مردم گزارش دهد تا مردم بدانند که کدام نماینده فعال است و کدام نماینده کاری برای مردم و کشور نمی کند.

وی با اشاره به مراسم کلنگ زنی  بند خاکی نصرآباد که 30 دی ماه 93  با حضور استاندار اصفهان و هیات همراه صورت گرفت ،جذب اعتبار برای تکمیل جاده نصرآباد- محمدآباد و  اعتبار اولیه برای احداث سد نصرآباد را از دیگر اقدامات خود بر شمرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.