سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 18:12 - جمعه 21 فروردین 1394

امام جمعه شهر اژیه:

مسئولان به رفتار شنیع ماموران فرودگاه عربستان واکنش نشان دهند

مسئولین ایرانی باید به این نکته توجه داشته باشند که حج عمره یک عمل مستحب است و مردم ایران برای یک عمل مستحبی تا چه اندازه باید تحقیر شوند و شرافت و عزت خود را از دست بدهند؟

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه، حجت الاسلام شاهمیری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تشدید اهانت سعودی ها به حجاج ایرانی اظهار کرد: امروز در شهر های عربستان با حالت بغض و کینه با ایرانی ها برخورد می شود و این درحالی است که پس از برخورد شنیع و زشت ماموران فرودگاه عربستان با دو نوجوان ایرانی دولت عربستان بجای عذرخواهی به کارشکنی ها و خباثت های خود ادامه داد.
امام جمعه شهر اژیه با ذکر این مطلب که حج عمره یک عمل مستحبی به شمار می رود متذکر شد: مسئولین ایرانی باید به این نکته توجه داشته باشند که حج عمره یک عمل مستحب است و مردم ایران برای یک عمل مستحبی تا چه اندازه باید تحقیر شوند و شرافت و عزت خود را از دست بدهند؟ همانگونه که برخی از نمایندگان ملت طرحی را در مجلس ارائه دادند که دولت ایران باید تا زمانی که این برخوردها ی کشور عربستان ادامه دارد حج عمره را تعطیل کند.
وی با اشاره به بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار با جمعی از مداحان کشور افزود: ایشان در سخنرانی راهگشای خود فرمودند:” من هیچگاه نسبت به مذاکرات هسته ایی خوشبین نبوده ام و دلیل آن تجربه است. اگر در آینده جزئیات کامل مسائل و حوادث و یاداشت هایی که در این روزها اتفاق افتاد منتشر شود مردم هم متوجه می شوند اما با اینکه خوشبین نیستم از تیم مذاکره کننده حمایت می کنم و اگر توافقی باشد که عزت ملت ایران را تضمین کند با آن موافقم . ”
نماینده ولی فقیه در شهر اژیه با ذکر این مطلب که رهبر انقلاب در بیانات خود از یک مسئله رفع ابهام نمودند و عنوان داشتند که برای من مذاکرات مهم است ولی در جزئیات آن نه دخالت داشته ام نه دخالت می کنم، متذکر شد: تیم مذاکره کننده باید بسیار مراقب باشد چون طرف مذاکره اهل خدعه و فریبکاری است و آن روزی که دشمن جان و مال و ناموس ما را مورد خطر و حمله قرار داده بود جوانان مخلص ایران در جبهه ها با نثار جان خود ما را شرمنده ی خود کردند و امروز دیگر جان و مال مردم تهدید نمی شود و دشمن با تحریم مال و ثروت این مملکت را هدف قرار داده است و خدای ناکرده توافقی نشود که باز شرمنده شهدا شویم.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت شعار” مرگ بر آمریکا ” را پدر و مادران و فرزندان شهدا که پدر خود را فقط در قاب عکس دیده اند درک می کنند.
شاهمیری با اشاره به جنایات آل سعود در کشور یمن گفت: امروز عربستان بارکش آمریکا در منطقه شده است و پیاده کننده طرح آمریکایی و اسرائیلی اسلام در مقابل اسلام و مسلمان رو در روی مسلمان شده است همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند عربستان در این ماجراجویی شکست خواهد خورد.
وی ضمن تبریک ولادت سلاله پاک رسول خدا(ص) حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها ) اذعان کرد: امیر المومنین (علیه السلام) می فرماید “هرگاه وارد منزل می شوم و چشمم به صورت زهرا (س) می افتد تمام غمها و غضه ها از دل من بر داشته می شود.
امام جمعه شهر اژیه متذکر شد: زنان و دختران ما باید از سبک زندگی فاطمه الزهرا (س) در ساه زیستی، عبادت، احترام به همسر و تربیت فرزند الگو بگیرند.
ایشان در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمد حسن محسن پور و قدرت الله قدرتی برای این دو شهید بزگوار علو درجات را مسئلت داشتند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.