سرویس: تولیدی » خبر پوششی 18:00 - جمعه 21 فروردین 1394

امام جمعه کوهپایه:

حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای مرد وزن مسلمان است

امام جمعه شهر کوهپایه گفت: پوشش، تربیت فرزند و همسرداری و در یک کلام بندگی خداوند نقش الگویی حضرت زهرا برای هر مرد وزن مسلمان است.

به گزارش اصفهان شرق: حجه الاسلام شاکری در خطبه اول نماز، بحث تقوا در روایات را با شرح و تفسیر نامه امام علی(ع) ادامه داد و درباره عوامل کاهش فشار قبر اظهار کرد: زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و قرائت برخی از سور مبارکه قرآن باعث ایمنی از فشار قبر میشود.

امام جمعه شهر کوهپایه در ادامه مداومت بر قرائت سوره های یس، نساء و قلم را از جمله عوامل ایمنی از عذاب قبر برشمرد و گفت: کسی که سوره نساء را هر جمعه بخواند از فشار قبر در امان است البته بشرطی که خواندن و قرائت این سوره همراه با تفکر، تامل و عمل به محتوا و مضامین آن باشد.

وی حفظ مال یتیم، پرهیز از سخنان بیهوده، احکام ارث، پرهیز از شرک، احسان به والدین، مذمت بخل، رد امانت به صاحبش، قضاوت عادلانه، اطاعت از خدا و رسول خدا و اولی الامر، جهاد و شهادت، توجه به مرگ و قیامت، تدبر در آیات قرآن، وساطت درکار خیر و چندین عنوان دیگر را از جمله مضامین و محتوای اجمالی سوره مبارکه نساء عنوان کرد.

شاکری درباره نقش تقوا در زندگی متذکر شد: تامل و عمل به مضامین آیات سوره نساء یعنی تقوای عملی که باعث نجات انسان از فشار قبر می شود.

وی در خطبه دوم نماز ضمن گرامیداشت میلاد مبارک کوثر رسول الله حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) و تقارن هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن تصریح کرد: همه ما بویژه خواهران باید از حضرت زهرا(س) در زندگی الگو بگیرند. پوشش، تربیت فرزند، همسر داری، احترام والدین، همسایه داری و در یک کلام  بندگی خداوند نقش الگویی حضرت زهرا برای هر مرد وزن مسلمان است.

 امام جمعه کوهپایه با ذکر بخشی از تاریخ اسلام و زندگی حضرت زهرا(س) گفت: محاصره اقتصادی و تحریم در اسلام مسبوق به سابقه است و لذا آنچه مهم به نظر می رسد این است که مسلمان نقش خویش را در مقابل دشمن و مستکبر بخوبی ایفا نماید.

وی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در باب مذاکرت هسته ای خاطرنشان کرد: مصداق همدلی و همزبانی دولت و ملت این است که مسولین مذاکرات، مردم و منتقدان و نخبگان را در جریان جزییات و واقعیات مذاکرات قرار دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.