سرویس: سیاسی » بین الملل 16:06 - جمعه 21 فروردین 1394

تعیین برنامه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، سیدعباس عراقچی روز پنجشنبه در حاشیه همایش رو ملی فناوری هسته ای در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون در تماس با معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تنظیم تاریخ و محل مذاکرات بعدی هستیم.

وی با اشاره به این که از مذاکرات بعدی، نگارش متن توافق جامع آغاز می شود، گفت: نگارش متنی از مذاکرات وین آغاز شد ولی از آن جایی که راه حل ها پیدا نشده بود به صورت یک فرم و قالب باقی ماند و الان باید با توجه به اینکه راه حل ها به دست آمده است این متن را به روز کنیم و سعی می کنیم به جزییات نیز بپردازیم البته ممکن است برخی جزییات در ضمایم متن توافق بیاید در عین حال نگارش متن کاری بسیار پیچیده و سخت است.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا برای نگارش متن توافق الگو یا مدل خاصی مدنظر دو طرف است؟ گفت: الگوی خاصی برای نگارش نداریم؛ متن توافق یک مقدمه خواهد داشت و در بخش دیگر اقداماتی که دو طرف باید انجام دهند قید می شود.

وی درباره انتشار فکت شیت (گزارش برگ) ایرانی با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی به ویژه آقای ظریف موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را به روشنی بیان کرده اند، گفت: هر یک از طرف ها روایت خود را از آنچه به دست آمده است بیان کردند؛ روایت ما از بیانیه مشترک اخیر همانی است که در رسانه ها توسط وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شد.

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه مسایل کاملا روشن است و لزومی ندارد به ارایه فکت شیت اهمیت داده شود، ادامه داد: بعد از هر مذاکره و واقعه هر طرفی روایت خود را از آن مذاکره دارد و اقدامات مربوط به خودش را برجسته تر می کند؛ آن ها مطالب شان را در قالب فکت شیت ارائه دادند و ما مطالب مان را شفاهی و با مردم به طور صادقانه در میان گذاشتیم.

وی در مورد اینکه در مراحل نگارش متن مذاکرات در سطح وزرا نیز برگزار شود؟ گفت: به طور حتم در مقطعی نیاز پیدا می کنیم که وزیران خارجه نیز در چند نوبت در سطح دوجانبه یا چندجانبه در مذاکرات حضور پیدا کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.