سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:05 - چهارشنبه 19 فروردین 1394

24اردیبهشت برگزار میشود:

پنجمین کنگره فاطمه شناسی در اصفهان

دبیر کنگره تخصصی ملی فاطمه شناسی از برگزاری پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه شناسی در سال 94 خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی با محوریت موضوع گرامیداشت حضرت محمد(ص) پدر گرامی این بانوی مکرم اسلام و با عنوان بضعة‌الرسول نامگذاری و به میزبانی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و همکاری حوزه علمیه، صدا و سیما، موسسه تخصصی امام مبین و نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

دبیر پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی با اشاره به محور های این کنگره افزود: این کنگره توانست بستر قوی برای معرفی سیره حضرت زهرا(س) باشد که کلید آن در سال گذشته زده شد و بر پنج محور“فاطمه (س) تربیت یافته مکتب پیامبر رحمت (ص)”، “پیامبر رحمت (ص) و جایگاه والای زن در اسلام، “فاطمه (س)، نقدی بر زندگی غربی و فمنیسم” و پیامبر رحمت (ص) الگوی جامعه زندگی اسلامی اعلام کرد.

وی بیشترین امار شرکت کننده در کنگره امسال را حدود 65 درصد از استان اصفهان ذکر و تصریح کرد: تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی ارسال شده که بیشترین اثر به ترتیب از استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بوده است.
صادق زاده به ارسال بیش از 40 هزار اثر به دبیرخانه کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی طی 5 دوره این کنگره و چاپ کتاب این کنگره در سال گذشته اشاره و بیان کرد: کتاب کنگره به جهت تعداد بسیار زیاد آثار فقط به چکیده برخی از موضوعات پرداخته و توصیه مراجع عظام را نیز در این کتب به کار برده می شود و این در حالی است که تمام این آثار در سایت امام مبین موجود و نیز به صورت لوح فشرده‌ جمع‌آوری و در اختیار عموم مردم قرار داده شده است.
وی به ارسال بیش از 100 مقاله به پنجمین کنگره فاطمه شناسی اشاره و اذعان کرد: با توجه به آمیختگی این کنگره با مبعث رسول امید آن داریم تا مقالات بیشتری در راستای موضوعات پیامبر اکرم دریافت کنیم.

دبیر کنگره فاطمه شناسی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی در روز 24 اردیبهشت ماه در اصفهان ادامه داد: پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره 10 اردیبهشت ماه اعلام شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون 30 موضوع مختلف در خصوص فاطمه شناسی در 5 کنگره مورد بررسی قرار گرفته است گفت: این کنگره در یک دوره در سطح بین‌المللی برگزار شد که در آن دوره 3 مقاله از خارج از کشور ارسال شد.
صادق زاده از دو کار ویژه در کنگره امسال خبر داد و تصریح کرد: تقدیر از نویسندگان اصفهانی که در سال 93 در رابطه با حضرت زهرا تحقیق نوشته و همچنین برخی از فعالین در عرصه رسانه که پیگیری زیادی را در این زمینه داشته اند از برنامه های ویژه این دوره است.

وی با اشاره به تقدیر از 40 دانش‌آموز برتر شرکت کننده در مسابقه علمی‌ که در سطح دانش‌آموزی در ایام فاطمیه برگزار شده است، گفت: برای برگزاری این مسابقه 20 هزار نسخه سئوال توزیع شد که 3 هزار نفر در آن شرکت کردند و در پنجمین کنگره فاطمه شناسی مورد تقدیر قرار می گیرند.

امام جمعه ورزنه با آسیب شناسی عزاداری ها عنوان کرد: یکی از کارهایی که باید انجام شود آسیب شناسی در رابطه با اقدامات و حرکت های دال بر عزاداری ها است و در مراسم اهل بیت سطحی نگری نباید وارد شود و سمت و سوی کارهای هنری باید بر اساس واقعیت انجام شود.
وی در بخشی از صحبت‌های خود با تاکید به نقش اجتماعی حضرت فاطمه‌(س) اظهار کرد: آنچه امروزه در مورد ائمه اطهار (ع) در جامعه نقل می‌شود عامیانه است و باید در این مورد با تامل و تخصص بیشتر کار کرد، چنانچه انتظار می‌رود بیش از گذشته با استدلال و منطق محکم در خصوص معرفی ائمه اطهار به معرفی این بزرگان بپردازیم.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به کاربردی بودن این کنگره ملی، تخصصی اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(ص) ابعاد شخصیتی گوناگونی دارد و این بانوی گرامی می‌تواند در برخی از موارد مدیریتی حتی الگوی مردان باشد و همچنین جایگاه منحصر به فرد حضرت زهرا به گونه ای است که معنویت را اصل زندگی قرار داده و در عین حال از مادیت خارج نشده است.

دبیر پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی با اشاره به موضوعات مطرح شده غربی نظیر فمنیسم خاطرنشان کرد: غربی ها با مطرح کردن واژه فمنیسم نشان دادند که به جنسیت زن توجه داشته و در زندگی غربی زن به عنوان ابزاری در برخی عرصه ها حاضر می شود ولیکن در این کنگره سعی بر این است تا بیشتر به خصوصیات و برتری‌های شخصیتی این بانو به عنوان یک تفکر برتر و شایسته پرداخته می‌شود.

وی در ادامه از ورود مبانی و مطالب این کنگره در فضای مجازی خبر داد و گفت: تصمیمات این کار مدت‌ها پیش گرفته شده است و توسط اجتماع فاطمیون در فضای مجازی با ارائه جملات کلیدی توسط کار تشکیلاتی انجام می‌شود چرا که با گسترده شدن ارتباطات باید شبکه‌های اجتماعی را رهبری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.