سرویس: اجتماعی » ماهواره 14:08 - چهارشنبه 19 فروردین 1394

بشقاب های جهنمی؛

زن آدم ساز است؛ نه عروسکی ماهواره ای با آرایش غلیظ

چند روزی بیشتراز ایام تعطیلات نوروز و سال جدید نمی گذرد . سال جدید، طراوت، زیبایی و به قولی آشتی با طبیعت، خرید لباس نو از جمله چیزهایی است که دراین ایام زیاد به چشم می خورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز/ البته خرید ونوکردن وسایل آرایشی فی نفسه کار ناپسند و نکوهیده ای نیست چون نمی شود کسی راپیدا کرد که طالب زیبایی و زیبا تر دیده شدن نباشد. هرچند زیبایی ،چگونگی و تعریفش از دید افراد مختلف متفاوت است .عده ای زیبایی را به زیبایی صورت دانسته و از جمله راههای زیباتر شدن این صورت ظاهری را استفاده ی هرچه بیشتر از مواد آرایشی می دانند اما عده ای دیگر زیبایی را به سیرت می دانند نه به صورت .البته عده ای هم هستند که حد وسط این دو دیدگاه را برگزیده اند و هر دو برایشان مهم است .

ولی در این نوشتار روی سخن همان دسته اول هستند یعنی افرادی که زیبایی صورت را برگزیده اندو دیگر هیچ و از هیچ راهی فروگذار نمی کنند برای این هیچ .آنان برای نشان دادن و زیباتر جلوه دادن این زیبایی که البته این از دید خودشان است و حد و حدودش را رنگ سال ،مد سال ، کلاس داشتن و از همه مهمتر غلیظ بودن آن مشخص می کندازهیچ کاری دریغ نمی کنند؛ به گمام این دسته افراد هرچه غلظت آرایش بیشتر باشد به زیبایی نزدیک تر است و از قدرت جلب توجه بیشتری برخوردار می باشد.

یکی از موارد مهمی که در تعیین و تاثیر گذار ی افراد بویژه خانمها ودختران در به کاربردن موادآرایشی نقش به سزایی دارد. ماهواره و برنامه های شبکه های غربی و همچنین شبکه های فارسی زبان است که هرچه بیشتر با پررنگ کردن وایجاد جلوه های جذاب خود از این رنگ رنگ کردن رانشان می دهد و بعضی زنان جامعه ما نیزبدون درنظرگرفتن عواقب کار با تاسی از این برنامه های ماهواره ای همان راه را پیش می گیرند.

*زن مربی است نه ملعبه دست مردان فاسد

این درحالی است که رهبر کبیر انقلاب (ره)می گوید:” آنها که زن‌ها را می‌خواهند ملعبه‌ی مردان و ملعبه‌ی جوانان فاسد قرار بدهند، جنایتکارند. زنها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بزک کرده بیرون برود، با سر باز و لخت؛ این مقام زن نیست، زن باید شجاع باشد، (زن آدم‌ساز است، زن مربی انسان است)
همچنین حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره)می گوید:” حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران، چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آنها دوختند، مورد حمله‌ی آنها قرار گرفت؛زیرا چادر و حجاب زنان مسلمان را یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی کل جامعه‌ی مسلمانان و حفظ هویت اسلامی آن دیدند و آن را مانع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود شناختند.”

حضرت آیت الله خامنه ای نیز درباره این موضوع می فرمایند:”آیا جنایتی از این بزرگ‌تر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه‌گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سر و سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ننگ است، چادر بهترین نوع حجاب و نشانه‌ی ملی ماست”

* مانکن های ماهواره ای آرایش غلیظ دارند،نه شهروندان غربی

این درحالی است که یکی از مؤلفه‌های هنرپیشگان و مانکن‌های ماهواره‌ای، آرایش غلیظ و نابهنجار است در صورتی که شهروندان معمولی کشورهای غربی هیچ گاه در خیابان و یا محیط‌های کار از چنین آرایش‌هایی استفاده نمی‌کنند و تنها در مجالس و میهمانی‌ها با چنین ظاهری حضور پیدا می‌کنند. اما برنامه سازان ماهواره‌ای با فریب مخاطبان این مفهوم را به طور معکوس انتقال می‌دهند تا از این طریق مردم تصور کنند که غربی‌ها در رفت و آمدهای روزمره خودشان از چنین آرایش‌هایی استفاده می‌کنند و با تقلید از آن‌ها، آرایش‌های غلیظ را برنامه روزانه خود قرار دهند.

*آرایش غلیظ موجب ناامنی اجتماعی می شود

از سوی دیگر رواج آرایش‌های غلیظ و نابهنجار در میان زنان و دختران جوان جامعه ما، منجر به افزایش نابهنجاری‌های اجتماعی و ناامنی زنان و دختران در سطح شهرها می‌شود.یکی از دلایل مهم درتاثیر پذیری زنان ودختران از برنامه های ماهواره ای نداشتن الگو ی صحیح می باشد چراکه این دسته از افراد برنامه های ماهواره ای وبه خصوص شخصیت های هنری،اجتماعی وبازیگران فیلم هابه ویژه بازیگران زن را به عنوان الگوی خوددررفتار،پوشش وحتی آرایش کردن می بینند درحالی که با نشان دادن الگوی صحیح وآشناکردن دختران وزنان این مرزوبوم می توان مسیر راه را برایشان از شربه خیر وخوبی تغییر داد.یکی از این الگوهای بی همتا وجود مبارک حضرت زهرا(س)می باشد.که باتوجه به ایام تولد این بانوی گرامی پرداختن به این موضوع شایسته است.چراکه اگردنیا رابادیدفاطمی ببینیم از عمر خود حداکثر استفاده راخواهیم کرد زیرا دنیا از دید زهرا (س)مرکز جهش وترقی بود.

فاطمه (س)درتمامی ابعاد شخصیتی ،بعد فردی،عبادی،سیاسی،خانوادگی واجتماعی الگویی تمام عیار برای زنان جهان است.

*فاطمه (س)الگوی زنان دررفتار خانوادگی

امام خمینی (ره)می فرمایند:”زن یکتا موجودی است که می تواند ازدامن خودافرادی به جامعه تحویل دهدکه برکاتش یک جامعه ،بلکه جامعه ها به استقامت وارزش های والای انسانی کشیده شوندومی تواند به عکس آنها باشد”فاطمه (س)نمونه ای کامل وگویا برای زنانی است که درپی زندگی راستین وحرکت درمسیر درست آنند.افزون برکمالاتی چون عبادت خالصانه ،ایثار ومعرفت بی پایان درمقام همسری وتربیت فرزند محیط خانه اومرکز تربیت بهترین اولیای خدا بود.علی (ع)درباره حضرت زهرا(س) می فرمایند:”یک بار این زن درطول زندگی زناشویی مرا به خشم نیاورد ویک بار از دستور من سرپیچی نکرد”

حرف عشق را معناست زهرا جهان رامنشا میناست زهرا                         نمی گیرد خزان باغ علی را که رود اعطیناست زهرا

امام خمینی (ره)درباره تولد زهرا (س)می فرماید:”یک زن به دنیا آمد که تمام هویت انسانی دراو جلوه گر است.”مهمترین بنیان تشکیل خانواده وارتباط زن ومرد محبت است که قران کریم ازآن به “مودت”تعبیر می کند که این شاخص درزندگی فاطمه زهرا به خوبی به چشم می خورد.

حضرت علی می فرمایند:”وقتی به خانه می آمدم به زهرا نگاه می کردم تمام غم واندوه من برطرف می شد”.این درحالی است که زنانی که الگویشان هنرپیشگان وبازیگران فیلم های ماهواره ای است از این اصول غافلند وبه جای حاکم کردن عطوفت ومهر درخانواده برای بالا بردن مودت در بین اعضاء تنها دنبال زیبایی های ظاهری همچون روی آوردن به موادآرایشی هستند.که آرایش غلیظ این زنان درمحیط اجتماعی بیرون نه تنها باعث مودت بیشتر نشده بلکه باعث وجود آمدن ناامنی وعدم اعتماد واطمینان بین همسران می باشد.

*فاطمه(س) الگوی زنان در صحنه های سیاسی واجتماعی

یکی ازبارزترین مصادیق حضور سیاسی واجتماعی حضرت خطبه حساس وتاثیرگذار ایشان درجمع مردم مدینه است .خطبه ای که مشمول حیاتی ترین مسائل اصولی اسلام ازتوحید ،نبوت وامامت است.امام خمینی(ره) حضور حضرت زهرا(س) درصحنه های سیاسی -اجتماعی راالگوی زنان ایرانی می داندومشارکت زنان درشکل گیری انقلاب راتاثیرالگویی اززندگانی حضرت زهرا(س) معرفی می کند.

ولی متاسفانه زنی که مد نظر فرهنگ تزریقی بیگانگان است بسیاربسیار بااین معیارها فاصله دارد زنی که ،تمام هویت خودرا درصورت آرایش کرده خود می داند.بیگانگان نیز حضور اجتماعی زن را می خواهند ولی حضوری که تنها باعث اشاعه اهداف خودشان باشد حضوری که نه تنها مقام زن رابالا نمی برد بلکه پیوندهای خانوادگی را پاره می کند وامنیت اجتماعی را هرچه بیشتر به خطر می اندازد.الگویی مانند فاطمه زهرا(س) کجا والگوهای ساخته شده وبزک کرده آنان کجا؟

عالم صدف است وفاطمه گوهراوست گیتی عرض است وفاطمه جوهراو                                                                                         درقدرشرافتش همین بس که زخلق احمدیدراست ومرتضی شوهراوست

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.