سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 01:48 - چهارشنبه 19 فروردین 1394

عضو کمسیون امنیت مجلس شورای اسلامی:

پیروزی نسبی در مذاکرات هسته ای به دست آمده است/ بی اعتباری دشمن در مقاومت ملت ایران پس از انقلاب

عضو کمسیون امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید از فرصت های به دست آمده به نفع منافع ملی استفاده کنند و با هدف در مقابل گروه های 1+5 پیش رویم.

حسن کامران دستجردی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در مجلس و ارائه گزارش حقوقی از اقدامات انجام گرفته طی مذاکرات و بیانیه لوزان اظهار کرد: در مجموع طی این دوره از مذاکرات پیروزی نسبی به دست آمده است و باید در تدوین توافق اصلی دقت لازم به عمل آید زیرا آمریکایی ها مکار بوده و توجه لازم در مقابل آمریکا باید انجام شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس سوالات طرح شده از سوی نمایندگان را در ابعاد سیاسی و حقوقی عنوان و بیان کرد: مسئولان باید از فرصت های به دست آمده به نفع منافع ملی استفاده کنند و با هدف در مقابل گروه های 1+5 پیش رویم.
وی وحدت را از جمله پارامترهای مهم در این زمینه مطرح کرد و افزود: آنچه که استکبار بیش از پیش به دنبال آن است ایجاد ایران هراسی در منطقه به ضرر ایران می باشد که در این زمینه باید به کل جهان بفهمانیم که ایران به دنبال کمک به منافع جهانی و منطقه ای است و با ظرفیت های موجود در انقلاب اسلامی می تواند پیش رود.
کامران با توجه به اینکه مسئولان با عمل به چارچوب هایی که نظام برایشان تعیین کرده است می توانند به نفع ایران معادلات را به انجام برسانند، تصریح کرد: مذاکره کنندگان باید بر اساس چارچوبی که نظام برایشان تعیین کرده است حرکت کنند و بدانند که ما به آمریکایی ها اعتماد کافی را نداریم و مسلما رفتار بی اعتماد امریکا از منافع مربوطه در این حیطه است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را در جهت اثبات حق هسته ای و مساله صلح آمیز بودن آن مطرح کرده است ولی عدم اجرای تعهد های مطرح شده در مذاکرات توسط دولت آمریکا به نوعی شکست برخی شروط توسط دولت مکار غرب است.
عضو کمسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که حضرت عالی چه سهمی برای ایستادگی مردم در برابر تحریم ها، هدایت های رهبری انقلاب در حرکت های متعدد و تلاش های دیپلماتیک نیروها برای ایجاد شرایط جدید در مذاکرات هسته ای قائل هستید، تاکید کرد: مردم ایران با مقاومت جلوتر از مسئولان در حرکت بودند و این علی رغم مشکلات معیشتی و بیکاری است تا جایی که برای دفاع از نظامشان خون داده و ایستادگی کردند.
وی مقاومت مردم ایران در چند دهه پس از انقلاب اسلامی را در بی اعتبار کردن دشمن موثر دانست و گفت: در سالهای قبل از انقلاب و پس از آن حساسیت مردم نسبت به برنامه های کشور در حد دانشگاه بود ولی امروز احساس وظیفه به نگرش جدی به برنامه های سیاسی و اجتماعی کشور در روستاها و شهرها به وضوح دیده می شود که این نشانه هوشیاری مردم و مقاومت دو چندان آنهاست.

کامران با توجه به موقعیت پیش آمده در بحث هسته ای، به تثبیت این شعار که انرژی هسته ای حق مسلم ماست، اشاره و اذعان کرد: مردم ایران با مقاومت خود توانستند در مقابل دشمن، ایستادگی کنند و ان هم دشمنی که زمانی غنی سازی را نمی پذیرفت و بر علیه ایران قطعنامه صادر می کرد ولی امروز مقاومت مردم نتیجه داد و غنی سازی در کنار اب سنگین اراک مورد پذیرش اعضای مذاکره کننده قرار گرفت.
وی در پایان گفتگو با توجه به برخی تفاوت نظرات در رابطه با مذاکرات هسته ای و صدور بیانیه لوزان و اینکه مقامات غربی از جمله اوباما گفته بودند اگر می توانستند همه فعالیت های هسته ای ایران را کنترل کنند، حتما این کار را انجام می دادند، اما نتوانسته اند، اذعان کرد: ایران با تاکتیک ها و علم بومی توانست روی پای خود بایستد و با وجود تحریم ها بیش از دیگر کشورها به غنی سازی و اب سنگین برسد به گونه ای که کشورهای دیگر پس از چند دهه فعالیت به فرایند غنی سازی و آب سنگین دست نیافته اند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: مردم ایران با تلاش تا جایی پیش رفتند که آمریکا با ترس تسلیم این مردم شده است و ناچارا بر سیر میز مذاکرا با ایران نشستند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.