سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:05 - سه شنبه 18 فروردین 1394

شمارش معکوس برای اجرای فرمان رهبری

حالا حدود 20 روز از فرمایش رهبر انقلاب برای همدلی و همزبانی دولت و ملت گذشته و شمارش معکوس برای اجرای این فرمان مهم شروع شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند.

ایشان در ادامه و در تبیین این شعار فرمودند دولت، کارگزار ملّت است و ملّت، کارفرمای دولت است. هر چه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کار‌ها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و توانایی‌های ملّت را بدرستی بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند.

حالا حدود 20 روز از فرمایش رهبر انقلاب برای همدلی و همزبانی دولت و ملت گذشته و شمارش معکوس برای اجرای این فرمان مهم شروع شده است.

فرمانی که نیمی از آن متوجه دولت و نیمی دیگر متوجه ملت است؛ و در واقع فرمانی که رهبر انقلاب برای امسال تعیین کردند را می توان به نوعی تجلی رابطه حاکمیت با مردم در حکومت اسلامی قلمداد کرد.

البته رهبر انقلاب در سال های گذشته هم  شعارهای مد نظرشان را به اقتضای شرایط حاکم بر کشور و همچنین اوضاع بین الملل عنوان کردند که البته بدون هر گونه بزرگنمایی باید گفت تمامی این شعارها موضوعاتی کلیدی واساسی هم برای جمهوری اسلامی و هم برای سایر حکومت ها و کشورها محسوب می‌شد.

اما در رابطه با شعار امسال باید به این نکته اشاره کرد که آنچه که امام راحل از ابتدا انقلاب تاکنون و رهبری نیز بر آن مکررا تاکید دارند بحث وحدت و انسجام میان همه نیروهای دلسوز و وابسته به انقلاب است.

با اندکی تامل در نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت به خوبی در می یابیم که حساسیت‌هایی که در شرایط فعلی در داخل کشور و منطقه وجود دارد، اهمیت همدلی و همزبانی را بیش از پیش حیاتی می کند و همین نکته می تواند یکی از دلایل تاکید رهبر انقلاب بر همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد لذا در سال جاری رهبرمعظم انقلاب به لحاظ ضرورتی که بیش از همه تشخیص دادند شعاری را تبیین فرمودند که امیدواریم این شعار نصب العین مردم و مسئولین باشد.

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا  توسط مردم حمایت شده و مردم در بزنگاه های مختلف حمایت همه جانبه خود را از نظامشان اعلام کرده اند، به گونه ای که دشمن در محاسبات خود به نقش و حضور مردم در صحنه های مختلف توجه دارد، لذا از این نکته نیز نباید غافل شد که در شرایط بسیار حساس سیاسی داخلی و بین‌المللی، توجه جدی به شعار سال و البته به‌کارگیری آن در محافل مختلف، زمینه اختلاف‌افکنی بین ملت و دولت را از بین خواهد برد.

از سویی دیگر باید توجه داشت که سال 94 در شرایطی از سوی مقام معظم رهبری به سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شد که نیاز به رابطه مبتنی بر همدلی و همزبانی میان دولتمردان به عنوان مسئولان اجرایی کشور و مردم بیش از پیش احساس می‌شود.

البته نکته‌ای که نباید از آن غافل شد این است که انتقاد مکمل همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است و نباید انتقاد را مانعی برای همدلی و همزبانی دانست، چرا که انتقادها می‌تواند از تکرار اشتباهات جلوگیری کند و اصلاح‌کننده گذشته‌ها باشد.

البته براساس فرمایشات رهبری منظور از دولت فقط قوه‌مجریه نیست، بلکه

دولت به مفهوم عام کلمه است و شامل سایر قوا هم می‌شود.

در پایان باید به این نکته تاکید کرد که سال ۹۴ شرایط خاصی دارد چرا که  از سویی ماهیت استکبار جهانی در مذاکرات در حال روشن شدن است و قطعا آنچه می تواند استکبار را به عقب بازگرداند و باعث عزت و شرف ملی شود همدلی دولت و مردم است لذا باید اعتماد متقابل بین دولت و ملت روز به روز بیشتر شود و این اعتماد با خدمت مضاعف به وجود می‌آید و البته مردم به شرطی به صحنه می‌آیند که به مسئولان اعتماد داشته باشند لذا وقتی مسئولان حرف و عملشان یکی باشد اعتماد مردم جلب خواهد شد.

بر همین اساس باید گفت که یکی از گام‌های مهم در تحقق نامگذاری سال ۹۴ تقویت اعتماد عمومی است و اینکه بتوان فاصله بین مردم و دولت را با اعتماد متقابل از بین برد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.