سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 08:22 - چهارشنبه 19 فروردین 1394

گذری بر کمپ نوروزی بخش کوهپایه:

معرفی فرهنگ بومی شرق اصفهان با حفظ اصالت منطقه/ مسئولان کوهپایه به کمک بانوان فعال کار بشتابند

مسئول برپایی کمپ نوروزی کوهپایه گفت: احیای فرهنگ بومی و حفظ آن توسط مردم و مسئولان در برپایی کمپ های گردشگری مشهود است.

به گزارش اصفهان شرق: از شرق اصفهان یه سمت محور شرقی شهرستان که حرکت کنیم در بین برخی محرومیت ها، پتانسیل های وافر شرق اصفهان به خوبی جلوه نمایی میکند. ظرفیت های بالقوه ای در بین جوانان این منطقه موجود است و نگاه ویژه ی مسئولان را میطلبد ولی گاها در ابعاد پنهان بی توجهی ها مشکلات پینه ی چند ساله می بندد که رفع آن مدت های مدیدی را میطلبد.
کمپ نوروزی بخش کوهپایه نمونه ی حرکت فرهنگی، گردشگری جوانان شرق اصفهان است که برای سومین سال متمادی در 5 کیلومتری شهر تودشک و با طرح فرهنگ بومی مناطق مذکور جهت رفاه گردشگران و مسافران برپا شد.
در سفری کوتاه به کمپ کوهپایه در گفتگو با برخی از غرفه داران موضوعات مهم و قابل پیگیری مطرح شد که خالی از لطف نیست.
*مکانی ثابت نیاز کمپ کوهپایه


حمید زارع از روستای جندابه که در کنار تنور گلی مشغول پخت نان سنتی بود از استقبال کم نظیر مسافران گفت و تصریح کرد: پخت نان در گرانی آرد برای ما سودی ندارد و هدف اصلی در حضور 20 روزه در کمپ نوروزی رضایت حال مسافران عزیزی بود که دور از این جاده قرار دارند.
وی از مسئولان استانی خواست تا با حضور حداکثری خود در این مکان ها برخی مشکلات را به وضوح ملاحظه کنند و برای اسایش بهتر مسافران و غرفه داران مکانی ثابت را طراحی کرده تا با اندک طوفانی مشکل عمده به وجود نیاید.
*شهرداری کوهپایه به کمک بانوان فعال کار بشتابد

IMG_4229
فرشته دری از زنان کار آفرین شهر کوهپایه که در غرفه ی صنایع دستی فعالیت میکرد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نمایشگاه ها و کمپ های نوروزی شوق خوبی برای گرویدن جوانان به سمت صنایع دستی استان اصفهان است تا بتوان کارآفرینی را به نحو مطلوب در بین زنان شهرها و مناطق روستایی رواج داد.
کار آفرین برتر زن ادامه داد: مدت 5 سال به حرفه ی قلم زنی روی آورده ام و پس از یک سال شاگردی، امروز با دریافت کارت استادی، حدود 20 شاگرد را آموزش میدهم و تا امروز 22 دیپلم قلم زنی را صادر کرده ام.


وی که صاحب کارگاه کوچکی در شهرک فاطمیه شهر کوهپایه بود با اشاره به حداقل استقبال مردم از صنایع دستی اذعان کرد: از شهرداری کوهپایه درخواست غرفه ای ثابت و در مسیر عبور و مرور جهت فروش صنایع دستی بانوان کوهپایه دارم تا بتوان بهره ای مطلوب از تولیدات خود داشته باشیم.
*با حفظ اصالت فرهنگ بومی شرق اصفهان را معرفی کنیم

IMG_4248
اکبر بابایی در حاشیه ی بازدید از کمپ نوروزی، کار فرهنگی مجازی را جبهه ی اول و خط مقدم جنگ نرم معرفی کرد و گفت: جوانان فعال در عرصه ی فرهنگ با حفظ اصالت و فرهنگ اصیل بومی حرکت کنند تا بتوان در جهت احیای برخی مشاغل مترود شده گام برداشت.
مسئول برپایی کمپ نوروزی کوهپایه خاطر نشان کرد: هدف ما از احیای کمپ کوهپایه در ایام نوروز رفع خستگی مسافران بود و از مسئولان ذیربط درخواست برنامه ای در چند ماه قبل از هر سال را داریم تا تصمیمات زود هنگام از کیفیت کمپ نکاهد.
وی از مسئولان بخشی خواست تا با همدلی و همراهی با مردمان منطقه در اجرای برنامه ها و روفع مشکلات اقدام کنند.
بابایی تشکیل اتاق فکر جوانان در زمینه ی مجازی و تهیه ی آرشیو فرهنگی و تاریخی منطقه را از خواسته های به حق جوانان مطرح کرد.

IMG_4226
در آخر علی بابایی دانشجوی مهندسی کامپیوتر با وجود معلولیت جسمی حرکتی، با روحیه ای بالا از دیگر غرفه داران کمپ نوروزی بود او با تلاش بی وقفه حضوری فعال در غرفه صنایع دستی داشت و با هدف رضای حق تعالی لحظات نوروزی خود را وقف مسافران میکرد.

به گزارش اصفهان شرق، ضمن تشکر از مسئولان بخش کوهپایه، با توجه به درخواست های مطرح شده از سوی برخی فعالان حاضر در کمپ نوروز خواستار رسیدگی به خواسته های مطرح شده از سوی غرفه داران در گزارش را داریم تا با دیدی عملیاتی بتوان در گسترش پتانسیل جوانان و معرفی داشته های شرق اصفهان به سراسر استان، شاهد رشد روز افزون این جوانان باشیم.
دستان تلاشگر خانم ها دری و امیری نمونه ای از فعالیت بانوان این بخش به روایت حضور فعال در اشتغال زایی شرق اصفهان است که میطلبد مسئولان ذیربط اعم از شهردار و بخشدار کوهپایه نگاهی ویژه به درخواست این عزیزان داشته باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.