سرویس: سیاسی » بین الملل 14:21 - دوشنبه 17 فروردین 1394

به دلیل ترس از رویارویی با انصار الله؛

عربستان ۹۶ روستای مرزی خود با یمن را تخلیه کرد

عربستان سعودی به دلایل امنیتی ۹۶ روستای مرزی خود با یمن را تخلیه کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عربستان به دلایل امنیتی 96 روستای مرزی خود با یمن را تخلیه کرد.

بر اساس این گزارش همچنین نیروهای مرزبانی عربستان در مناطق مرزی مشترک این کشور با یمن به طور روزانه منازل دور افتاده در نوار مرزی را تفتیش و بازرسی می‌کنند.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن، بدون هرگونه مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و خلاف موازین و معاهدات بین المللی و حتی منشور اتحادیه عرب، وارد  یازدهمین روز متوالی خود شده است، تجاوزات بی‌رحمانه‌ای که از بامداد پنج‌شنبه ششم فروردین به مناطق مختلف یمن آغاز شد.

این در حالی است که رسانه‌های خبری از درگیری‌های شدید در شهر المعلا در استان عدن و پیشروی‌های نیروهای ارتش در این شهر خبر می‌دهند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از درگیری‌های شدید با تکفیری‌ها و شبه نظامیان وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن موفق شدند کنترل بندر عدن و جزیره العمال را به دست بگیرند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی روز گذشته موفق شدند بر کاخ ریاست جمهوری و موقعیت نظامی جبل حدید در استان عدن مسلط شوند. نیروهای مردمی همچنین با سرکوب تروریست‌های تکفیری، بسیاری از مناطق استان مأرب در شمال شرقی یمن را از لوث آنها پاکسازی کردند.

این در حالی است که حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا و مناطق مرزی صعده همچنان ادامه دارد و این امر منجر شده که اهالی این منطقه آواره شوند.

جنگنده‌های سعودی، اماکن غیرنظامی و تأسیسات زیربنایی و کارخانه‌جات و مراکز اقتصادی یمن و همچنین اردوگاه‌های آوارگان را بمباران می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری المیادین جنگنده‌های سعودی امروز 6 خودروی حامل گندم  و مواد غذایی در استان الحدیده که در حال حرکت به “تعز” بود را بمباران کردند. برخی منابع از شهادت 3 نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر در این تجاوز خبر دادند.

بنا به اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ، ائتلاف عربی سعودی مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن می‌شود.

صلیب سرخ همچنین خواستار آتش بس فوری در یمن به مدت 24 ساعت برای رساندن کمک‌های پزشکی و طبی به این کشور شده است.

یک سازمان حقوقی نیز اعلام کرده که بر اساس آمارهای اولیه تاکنون 857 تن از آغاز حملات عربستان به یمن به شهادت رسیده و 1214 تن نیز زخمی شدند.

این در حالی است که هزاران شهروند یمنی نیز بدلیل حملات بی وقفه ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی و تخریب منازلشان آواره شدند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.