سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 23:10 - یکشنبه 16 فروردین 1394

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

آب زاینده رود به سمت مزارع شرق اصفهان جاری شد

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان از رهاسازی نوبت سوم آب زاینده رود با دبی ۳۰ مترمکعب آب در سد آبشار خبر داد.

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با اصفهان شرق اظهار کرد: جلسه نهایی تصمیم گیری درباره بازگشایی آب رودخانه با حضور فرماندار شهرستان اصفهان در قالب کمیته 5 نفره برگزار شد تا آب زاینده رود طی 54 روز در مزارع شرق اصفهان در جریان باشد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با اشاره به رهاسازی آب در نوبت سوم افزود: امشب زمان بازگشایی آب زاینده رود با دبی 30 مترمکعب آب در سد آبشار است که بتوان نیاز کشاورزان شرق اصفهان را به بهترین وجه برطرف کرد.

وی با توجه به برخی مسائل مربوطه در زمینه میزان پرت آب و مشکلات ناشی از کاهش میزان آب دریافتی توسط کشاورزان شرق اصفهان گفت: این مسائل توسط آب منطقه ای استان به شورای هماهنگی زاینده رود منعکس خواهد شد و استاندار اصفهان به این منظور درخواست جلسه ی ویژه با شورای هماهنگی طی 18 روز بازگشایی آب را می دهد.

امینی 21 فروردین را زمان رسیدن آب به مزارع شرق اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: اگر میزان آب خروجی از سد آبشار کم تر از 30 مترمکعب در ثانیه باشد پیش بینی می شود که دوباره بخش اندکی از مزارع کشاورزان از آبیاری نوبت سوم خارج شود و لیکن امیدآن داریم تا با بررسی دقیق میزان پرتی آب، با مشکلی در این خصوص مواجه نشویم.

وی نوسانات آب و بی نظمی های درون شبکه ای را عامل مهمی در ناهماهنگی توزیع آب عنوان کرد.

در این زمینه دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: میزان 30 مترمکعب آب در سد آبشار بر اساس نیاز کشاورزان باید تا 8 خردادماه سال‌ جاری در زاینده‌رود جاری باشد تا کشت غله شرق اصفهان به ثمر برسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.