سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 18:18 - یکشنبه 16 فروردین 1394

مرحله سوم آبیاری مزارع در راه است:

بررسی سومین وعده بازگشایی زاینده‌رود به کشاورزان شرق اصفهان در کمیته 5 نفره

فرماندار اصفهان از تصمیم نهایی بازگشایی مجدد زاینده‌رود برای ادامه کشت پاییزه کمیته پنج نفره در عصر امروز خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: فضل‌الله کفیل از برگزاری جلسه کمیته پنج نفره رهاسازی آب زاینده‌رود در امروز عصر خبر داد و اظهار کرد: موضوع رهاسازی آب زاینده‌رود برای ادامه کشت پاییزه امروز در جلسه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: مرحله نخست رهاسازی آب برای کشت پاییزه در آبان‌ ماه و مرحله دوم در اسفند ماه گذشته بوده که اکنون در ادامه کشت پاییزه غله نیازمند رهاسازی آب برای کشاورزان در فروردین ماه هستیم.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: هنوز تصمیم قطعی برای رهاسازی گرفته نشده است اما به احتمال زیاد از 20 فروردین ماه برای ادامه کشت پاییزه آب رودخانه زاینده‌رود جاری و حداقل تا خردادماه 94 ادامه پیدا می‌کند.

مرحله بازگشایی آب زاینده‌رود وابسته به میزان بارش و تصمیم کمیته پنج نفره متشکل از نماینده‌هایی از استانداری اصفهان، فرمانداری اصفهان، جهاد کشاورزی و دو نماینده از صنف کشاورزان است.

پیش از این نیز آب رودخانه زاینده‌رود برای کشت پاییزه رها شده بود و جاری شدن دوباره آن نیز به منظور تکمیل کشت پاییزه است.

داوود ملک‌پور امروز  اظهار کرد: در روزهای گذشته جلسات متعددی درباره زمان مجدد بازگشایی رودخانه زاینده‌رود برگزار شده است.

وی ادامه داد: در ساعت 18 امروز جلسه نهایی برای تصمیم‌گیری درباره چگونگی بازگشایی آب رودخانه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: 30 مترمکعب آب در آبشار باید تحویل کشاورزان شود که بر اساس نیاز کشاورزان آب باید تا 10 خردادماه سال‌ جاری در زاینده‌رود جاری باشد.

ملک‌پور عنوان کرد: به احتمال زیاد شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان پیشنهاداتی درباره نحوه و میزان رهاسازی آب در این مدت در جلسه امروز عصر ارائه می‌دهد.

بر اساس تصمیمات گرفته شده، مقرر شده بود آب برای کشت پاییزه در سه نوبت رهاسازی شود که نوبت اول در آبان‌ماه 93 و نوبت دوم در اسفندماه سال گذشته تحویل کشاورزان شد.

نوبت سوم آب رودخانه زاینده‌رود برای تکمیل کشت پاییزه نیز قرار است در فروردین 94 به کشاورزان تحویل شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.