سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:01 - جمعه 14 فروردین 1394

با آجیل‌ های باقی مانده از عید چه کنیم؟

ایام تعطیلات عید که تمام می شود، دیگر خبری از دید و بازدید و مهمانی و شب نشینی های دوره ی تعطیلات نیست…

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از مشرق، ایام تعطیلات عید که تمام می شود، دیگر خبری از دید و بازدید و مهمانی و شب نشینی های دوره ی تعطیلات نیست. کلی از میوه ها و شیرینی هایی که برای عید دیدنی خریداری شده اند زیاد می ماند و خانم خانه می ماند که با ‌آن ها چه کند. 

یکی از اقلامی که بیشتر از سایر چیزها اضافه می آید، آجیل است. این آجیل اگر در روز سیزده به در تمام نشود، دیگر معلوم نیست چقدر عمر خواهد کرد و معمولا بعد از مدتی بو می گیرد و دور ریخته می شود. اما کدبانوها می دانند که می توانند تهدید باقی ماندن آجیل را به فرصت تبدیل کنند!

 

شاید تا به حال نه تنها ترشی آجیل نخورده باشید که حتی اسمش را هم نشنیده باشید. اما بدانید که این ترشی وجود دارد و یکی از محبوب ترین ترشیجات هم هست. طعم ترشی آجیلی ملس است شما می توانيد بنا بر ذائقه خود برگه زردآلو و سركه آن را كم يا زياد كنيد.

 

برای درست کردن این ترشی به مواد زیر احتیاج دارید که این مواد می تواند همان آجیل های باقی مانده از ایام عیدتان باشد:

 

بادام هندی  200 گرم
بادام  200 گرم
گردو  200 گرم
پسته  200 گرم
برگه زردآلو  250 گرم
آب جوش سه و نيم پيمانه(600 ميلي‌ليتر)
سركه سفيد سه و نيم پيمانه(600 ميلي‌ليتر)
چوب دارچين چند تكه كوچك
هل يك و نيم قاشق چايخوری
برای تهیه این آجیل، تمام مغزها را به طور جداگانه در آب خيس كنيد و پوست آن‌ها را جدا كنيد. آن‌ها را روی يك پارچه تميز پهن كنيد تا كاملاً خشك شوند. برگه‌ها را 1 شب با آب‌جوش خيس كنيد تا كاملاً نرم شوند سپس سركه را هم اضافه كرده و ظرف را روی حرارت قرار دهيد تا چند دقيقه بجوشد.
سپس آن‌ها را در مخلوط كن ريخته و پوره كنيد تا به صورت سس در آيد بعد ادويه‌ها و آجيل را هم اضافه كنيد و خوب مواد را با هم مخلوط كنيد و بعد از سرد شدن ترشی را در يك شيشه تميز ريخته و در يخچال نگهداری كنيد.
این نکته را در نظر داشته باشید که  تمام آجيل‌ها بايد به صورت خام مصرف شوند و  طعم اين ترشی ملس است شما می توانيد بنا بر ذائقه خود برگه زردآلو و سركه آن را كم يا زياد كنيد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.