سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:30 - چهارشنبه 12 فروردین 1394

استاندار اصفهان مطرح کرد

احیای تالاب گاوخونی راهی برای مقابله با ریزگردها و تثبیت خاک

استاندار اصفهان گفت: احیای تالاب گاوخونی در راستای احیای تالاب گاوخونی و تثبیت خاک در شرق و شمال شرق اصفهان مؤثر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از فارس، رسول زرگرپور در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان با تبریک سال نو و با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال « دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» اظهار کرد: حسن انتخاب این شعار برای امسال فضای تعامل و خدمت‌رسانی را بیش ‌از پیش برای همه مسئولین فراهم خواهد نمود.
زرگرپور در ادامه به مسائل مهم استان از جمله وضعیت بارش‌ها و پدیده‌ی ریز گردها اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری محیط‌زیست در سال 94 مقابله با ریزگردهاست.
وی با اشاره به بازدیدهای سال گذشته‌ خود از منطقه‌ شرق و شمال شرق استان، ادامه داد: در سال گذشته بازدیدهایی از کانون‌های ایجاد ریزگردها صورت گرفت و در این بازدیدها برای جلوگیری از وقوع پدیده‌ گردوغبار در اصفهان و شهرهای اطراف تدابیری اندیشیده شد.
زرگرپور به منطقه‌ شرق و شمال شرق و دخل و تصرف‌های انسانی در عرصه‌های منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: دخل و تصرف‌های انسانی از جمله معادن شن و ماسه و کوره‌های آجر و گچ به کانون‌های اصلی فرسایش خاکی و ایجاد گردوغبار تبدیل ‌شده است.
وی احیای تالاب گاوخونی را در راستای تثبیت خاک در شرق و شمال شرق اصفهان مؤثر دانست و اظهار کرد: انتقال پساب تصفیه‌خانه‌ها به این مناطق می‌تواند برای جلوگیری از وقوع پدیده‌ی گردوغبار مؤثر باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه سالانه هزار هکتار باغ‌کاری این مناطق در برنامه قرار گرفته است، تصریح کرد: مدیریت استان در نظر دارد که این مساحت را به 5 هزار هکتار افزایش دهد که باید با کمک و همکاری همه‌ دستگاه‌ها به‌خصوص شهرداری اصفهان و شورای شهر این مهم صورت گیرد.
مدیر ارشد استان با اشاره به معضل گردوغبار در برخی از استان‌های کشور و کلان‌شهرها از جمله اهواز و تأکید بر اینکه پدیده شن‌های روان و ریزگردها به یک‌قدمی اصفهان رسیده است عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر نیز نقش مهمی در این موضوع می‌توانند ایفا کنند، لذا لازم است با بازدید از این مناطق، مدیریت استان و سازمان محیط‌زیست را در جلوگیری از رخداد پدیده‌ گردوغبار و تثبیت خاک این منطقه کمک کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.