سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:08 - دوشنبه 10 فروردین 1394

رئیس پارک ملی کلاه قاضی خبر داد

دستگیری 4 گروه شکار غیرمجاز در پارک ملی کلاه قاضی

رئیس پارک ملی کلاه قاضی گفت: چهار گروه متخلف صید و شکار از اسفند ماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه جاری در این پارک دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق: محمدولید مغربی با اشاره به اینکه پارک کلاه قاضی به عنوان یکی از پارک‌های ملی است، اظهار کرد: هر ساله در ایام نوروز تعداد بسیاری از مردم از پارک ملی کلاه قاضی بازدید می‌کنند.

وی به تعداد افراد بازدید‌کننده از پارک ملی کلاه قاضی در ایام نوروز جاری اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای ایام نوروز جاری تاکنون حدود یک‌هزار نفر از پارک ملی کلاه قاضی بازدید کرده‌اند.

رئیس پارک ملی کلاه قاضی با تاکید بر اینکه البته بیشتر بازدید‌کنندگان از این پارک مربوط به روز سیزدهم فروردین ماه هستند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ایام نوروز جاری حدود 6هزار نفر از پارک ملی کلاه قاضی بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در روز 13 فروردین ماه سال گذشته حدود 4هزار نفر از پارک ملی کلاه قاضی بازدید کردند، اضافه کرد: این پارک از ظرفیت‌های گردشگری برخوردار است و هر ساله گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این پارک ملی بازدید می‌کنند.

مغربی با اشاره به اینکه چشمه و قلعه صنمبر از آثار تاریخی پارک ملی کلاه قاضی محسوب می‌شود که هر ساله گردشگران از این آثار تاریخی بازدید می‌کنند، تاکید کرد: مردم برای بازدید از گونه‌های حیات وحش این پارک باید مجوز لازم را از اداره کل حفاظت محیط زیست استان دریافت کنند و تنها با این مجوز می‌توانند از گونه‌های حیات وحش این پارک بازدید کنند.

وی با تاکید بر اینکه کل و بز از گونه‌های حیات وحش پارک ملی کلاه قاضی است، افزود: البته کل از گونه‌های شاخص این پارک محسوب می‌شود.

رئیس پارک ملی کلاه قاضی با بیان اینکه البته طی یک ماه گذشته تخلفاتی در پارک ملی کلاه قاضی صورت گرفته است که ما با متخلفان صید و شکار در این پارک به صورت قانونی برخورد کرده‌ایم، گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه جاری چهار گروه متخلف صید و شکار در این پارک دستگیر شده‌اند و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما برای حضور بازدید‌کنندگان در این پارک در روز سیزده‌بدر نیز تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم، اظهار کرد: بروشور‌های لازم برای اطلاع‌رسانی به بازدید‌کنندگان از این پارک برای روز سیزدهم فروردین ماه جاری تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.