سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 23:52 - جمعه 07 فروردین 1394

مسئول کانون محبان علی بن موسی الرضا(ع) اشکاوند خبر داد:

آغاز هر ماه روستای اشکاوند همراه با شهدا

کانون فرهنگی قرآنی محبان علی بن موسی الرضا(ع) به صورت مستقل و به منظور اعتلای فرهنگی معنوی مردم روستای اشکاوند گامی سودمند برداشته است.

به گزارش اصفهان شرق: روستای اشکاوند گلوگاه شرق اصفهان از توابع بخش کراج با تقدیم 30 شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کانون محبان علی بن موسی الرضا(ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اسفندماه سال جاری افتتاح شد تا با اجرای هدفمند برنامه های ابتکاری در زمینه فرهنگی قرآنی در سطح روستا بتواند حرکت کند.
اعظم رشت نژاد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح این کانون اظهار کرد: کلاس های قرآنی، مشاوره ای، تربیتی، برنامه های فرهنگی و مناسبتی و همچنین احداث صندوق قرضه الحسنه محلی از برنامه های مهم به منظور ارتقاء مباحث فرهنگی اعتقادی بانوان روستا است.
مسئول کانون محبان علی بن موسی الرضا(ع) با توجه به طرح ابتکاری هر ماه با شهدای روستای اشکاوند افزود: این برنامه از سال 93 در سطح کانون انجام شد تا بتوان پیوند عمیق خانواده شهدا و جوانان نسل چهارم را بیش از پیش حفظ و خاطرات، وصیت نامه ی شهدای هر ماه را شهید معرفی کرد.
وی از برگزاری برنامه های قرآنی در ابتدای هر ماه خبر داد و اذعان کرد: هر ماه با شناسایی شهدایی که در ماه مذکور به فیض شهادت نائل شده اند، اقدام به برگزاری ختم 30 جزء قرآن می کنیم و با قرائت وصیت نامه شهدا برخی تذکرات عنوان شده در وصیت نامه ها را در قالب نکات آموزنده از شهید بیان خواهیم کرد.
رشت نژاد خاطرنشان کرد: حفاظ قرآنی که متشکل از بانوان روستای اشکاوند می باشند حضوری مستمر در این برنامه معنوی دارند تا هر کس به اندازه توان خود در اعتلای اندیشه شهدا به نسل جدید قدم بردارد.
وی از برنامه اخیر در این کانون به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه(س) همزمان با گرامی داشت یاد 6 شهید روستا که در فروردین ماه به شهادت رسیده بودند، به صورت با شکوه برگزار شد تا در ابتدای سال 94 بتوان استفاده معنوی از سفره پربرکت مادر دو عالم برد.
گفتنی است شهیدان بهرام صیامپور، مهدی صیامپور، مرتضی صیامپور، عباس صیامپور، احمدرضا اسماعیلی و علی شفیعی از شهدای فروردین ماه اشکاوند می باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.