سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:46 - یکشنبه 26 آبان 1392

استاندار اصفهان:

نادیده گرفتن خرده‌فرهنگ‌ها در جامعه تضاد آور است

استاندار اصفهان گفت: خرده‌فرهنگ‌ها در استان اصفهان یکی از مقوله‌های مهم است که نادیده گرفتن این موضوع به یک تضاد در جامعه تبدیل می‌شود و باید کارهای جدی در این رابطه صورت گیرد.


به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری، رسول زرگرپور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان که با بررسی و ارائه‌ مطالعات آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی توسعه استان برگزار شد، خواستار لحاظ کردن بخش ویژه ای در سند آمایش سرزمین استان اصفهان برای خرده فرهنگ ها شد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر نهادهای مرتبط باید به این موضوع دقت بیشتری کنند، افزود: مسائل قومیتی، مذاهب و فرهنگ ها در آمایش سرزمین مهم است هرچند در استان اصفهان بیشتر خرده فرهنگ ها وجود دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: بعد از ارائه‌ طرح آمایش سرزمین و سند راهبردی توسعه اصفهان در گام بعدی فعالیت‌های ما در پیشرفت استان اثرگذار است.

وی اظهار داشت: شأن و جایگاه شورای برنامه‌ریزی استان سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعاتی است که در این شورا مطرح می‌شود.

زرگر پور همفکری و تعامل در کارها را به عنوان یک اصل در پیشبرد امور دانست و تصریح کرد: فراگیر شدن طرح آمایش سرزمین مستلزم همکاری و تعامل تمام حوزه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طرح آمایش شامل انسان، فعالیت و زمین است، تاکید کرد: در بحث آمایش سرزمین تمام حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی وارد عمل می‌شوند.

استاندار اصفهان از طراحان سند آمایش سرزمین استان اصفهان خواست تا از هم اکنون به این حوزه ها توجه کرده و بخشی را به عنوان ملاحظات در این زمینه در نظر بگیرند تا سند توسعه استان با توجه به آن تدوین شود.

وی در ادامه به نقش حوزه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی در این سند اشاره کرد و افزود: نیروهای امنیتی و نظامی جایگاه مشخصی را در این خصوص دارند و اگر بسترهای امنیتی نباشد بسترهای توسعه نیز ایجاد می‌شود.

زرگر پور با تاکید بر اینکه مباحث دیگر نیز باید با در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و امنیتی پیش رود، از مسؤولان خواست کارگروهی در این خصوص تشکیل و به بررسی جایگاه مباحث سیاسی و امنیتی در مطالعات آمایش سرزمین بپردازند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.