سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:07 - پنجشنبه 06 فروردین 1394

چهره‌های خبر ساز ورزش اصفهان

مدال‌آوران اصفهانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2014 را می‌توان در صدر لیست خبر سازان ورزش نصف جهان در سال 93 قرار داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از فارس, ورزش اصفهان در سال گذشته اتفاقات بسیاری را پشت سر گذاشت که چهره‌های بسیاری نیز در این اتفاقات نقش های اصلی را ایفا می‌کردند و هر کدام در مقطعی از زمان خبر ساز شدند.

در روزهای ابتدایی سال جدید تصمیم گرفتیم به روال سال‌های گذشته در چند گزارش چهره‌های خبر ساز ورزش استان را معرفی کنیم که در این شماره بیشتر چهره‌های خبر ساز را مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارآسیایی تشکیل می‌دهند.

*علیرضا مختاری

علیرضا مختاری را می‌توان یکی از خبرسازان ورزش استان و ستاره کاروان اصفهانی‌ها در پاراآسیایی اینچئون دانست زیرا وی موفق شد در رشته‌های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه به دو مدال طلا دست پیدا کند.

مختاری با انگیزه‌ای که از درخشش در مسابقات آسیایی کسب کرده است، انگیزه زیادی برای موفقیت در پارالمپیک به دست آورده اما وی نیز باید برای این رقابت‌ها به طور تخصصی رشته پرتاب وزنه را دنبال کند و برای نتیجه‌گیری در این رشته مهیا شود.

این ورزشکار اصفهانی البته بابت عدم تجلیل مقامات استانی از مدال آوران حسابی گلایه مند بود.

*امیر غفور

تیم ملی والیبال کشورمان سالی رویایی را پشت سر گذاشت که امیر غفور به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی این تیم سهم ویژه‌ای در موفقیت‌های این تیم داشت و خود را به عنوان یکی از چهره‌های خبر ساز ورزش استان معرفی کرد.

 تیم ملی والیبال کشورمان که برای دومین بار تجربه حضور در مسابقات جهانی والیبال را کسب می‌کرد، توانست به رتبه ششمی این مسابقات دست پیدا کند که رتبه خوبی برای این تیم محسوب می‌شود.

والیبالیست‌های ایرانی همچنین در رقابت‌های لیگ جهانی نیز شگفتی بزرگی را رقم زدند و با راه یابی به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها، رسماً به جمع غول‌های والیبال دنیا پیوست.

همچنین تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی 2014 برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی ایستاد تا تنها طلای دیار نصف جهان در بازی‌های آسیایی اینچئون به طلای تیمی امیر غفور در رشته والیبال مرتبط است.

*هادی نوری

نوری که در بین ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی از سابقه کمتری از لحاظ ملی‌پوشی برخوردار بود اما با این وجود توانست به دو مدال طلای انفرادی و تیمی میکس کامپوند در رشته تیراندازی با کمان دست پیدا کند.

وی انگیزه‌های زیادی را برای کسب این مسیر موفقیت‌آمیز دارد و با ادامه این روند می‌توانیم بر روی مدال‌آوری وی در پارالمپیک ریودوژانیرو حساب باز کنیم البته به شرط اینکه همچنان پشتکارش را برای کسب مدال و افتخارآفرینی حفظ کند.

*خواهران منصوریان

خواهران ووشوکار سمیرمی در سال 93 نیز در چندین مقطع خبر ساز شدند که نوبت اول آن به بازی‌های آسیایی 2014 باز می‌گردد، جایی که الهه و شهربانو با برتری در دیدارهای انتخابی موفق شدند در بازی‌های آسیایی ترکیب دو نفره تیم ساندای ایران را تشکیل بدهند.

 با توجه به حضور همزمان دو خواهر در این رقابت‌ها، امیدهای زیادی وجود داشت که با قهرمانی دو خواهر، رکورد ویژه‌ای در این بازی ها ثبت شود که البته این اتفاق رخ نداد زیرا شهربانو خداحافظی زودهنگامی از مسابقات داشت و الهه نیز  در دیدار فینال مغلوب حریفش شد و به مدال نقره بسنده کرد.

پس از پایان بازی‌های آسیایی اینچوان، این بار نوبت هنرنمایی خواهران منصوریان در مسابقات جهانی بود که البته این بار الهه به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم اعزامی جایی نداشت و شهربانو و سهیلا منصوریان عازم اندونزی شدند.

در این رقابت‌ها خواهران منصوریان موفق به کسب دو مدال طلای خوشرنگ و ایستادن بر روی سکوی قهرمانی شدند و البته نقطه عطف این ورزشکاران در سال جاری نیز اهدای مدال‌هایشان به مقام معظم رهبری بود.

*مهران حسینی

مهران حسینی سال 93 بازگشت قدرتمندانه‌ای به میادین ورزشی داشت و در بازی‌های  پاراآسیایی اینچئون در رشته پرتاب دیسک به مدال طلا رسید.

حسینی معتقد است قهرمانی در بازی‌های پارآسیایی انگیزه وی برای ادامه ورزش حرفه‌ای را دوچندان کرده است.

وی هدفش را حضور قدرتمند در پارالمپیک ریو می‌داند و تمریناتش را برای حضور در این مسابقات آغاز کرده است، البته پیش از آن باید به دنبال کسب سهمیه شرکت در این رقابت‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.