سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 14:41 - پنجشنبه 06 فروردین 1394

در گفتگو با گردشگران دوچرخه سوار:

خونگرمی در ذات مردم شرق اصفهان نمایان است

گردشگران کرجی آثار تاریخی شرق اصفهان را جلوه هایی بسیار دیدنی از تاریخ باستان ایران زمین خواندند.

به گزارش اصفهان شرق؛ دوچرخه سواران گردشگر با ورود به شهر حسن آباد جرقویه ضمن بازدید از آثار و مکان های دیدنی این شهر، در گفتگو با خبرنگار ما اهداف و برنامه های این سفر توریستی خود را تشریح کردند.
مصطفی بکان، دبیر ریاضی و حسین معصومی، شغل آزاد، دو دوچرخه سوار کرجی بودند که مسیر هشتگرد کرج تا حسن اباد را در طی 6 روز رکاب زدند.
بازدید از مکان های تاریخی، طبیعت و آشنایی با آداب و رسوم مناطق کویری از اهداف سفر این دو گردشگر بود.
مصطفی بکان از شب بارانی کویر ورزنه این چنین گفت: بودن در شب بارانی ورزنه و یک شب با خاطرات کویر سپری کردن از موارد زیبای این سفر بود که برایمان خاطره افرید.
حسین معصومی دیگر گردشگر دوچرخه سوار از جالب ترین مکان تاریخی سفر به قلعه باستانی و چشمه اب همیشه جوشان اشاره کرد و افزود: قلعه های باستانی به همراه چشمه های آب جرقویه، آتشکده و کبوترخانه های موجود از جالب ترین مکان دیدنی در طول این مسیر بود که زیبایی مثال نازدنی را برای ما داشت.
آنها با اشاره به این که در طی این مسیر خوشبختانه با مشکل خاصی مواجه نشدیم، خاطرنشان کردند: در بدو ورود به شهر ها و روستاهای شرق اصفهان، مردم برخوردی خوبی داشتند به گونه ای که خونگرم بودن مردم کویر را که در کتابها خوانده بودیم، عینا دیدیم.

DSC04941
این دو دوچرخه سوار یکی از نکات جالب در این سفر چند روزه خود را چنین بیان کردند: در بدو ورود به شهرها، مردم گمان می کردند که ما خارجی هستیم و از کشوردیگری به ایران سفر کرده ایم از این رو درابتدا سعی می کردند با ما انگلیسی صحبت کنند و این واکنش از نکات جالب توجه است که باید فرهنگ دوچرخه سواری را بیش از پیش به مردم آموزش دهیم تا بتوان در کنار این حرکت ورزشی، تنی سالم و هوایی پاک را به فرزندان آموزش داد.
و سخن پایانی این گردشگران…
از ورزش فاصله نگیرند. با وجود بیماریها و ناراحتی های قلبی و عروقی می توان با ورزش های ساده ای همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و … بدنی سالم و بدنبال آن زندگی با نشاطی داشته باشیم . باید دوچرخه سواری را به یک فرهنگ تبدیل کنیم چرا که سفر با دوچرخه سفری است ارزان و دل انگیز. از جوانان این مناطق می خواهیم از نعمت هوای سالم و کویر بکر حداکثر استفاده را ببرید.

همچنین بخوانید:

4 نظر در مورد “خونگرمی در ذات مردم شرق اصفهان نمایان است”

  1. صادقی از حسن آباد گفت:

    سلام خدمت دوچرخه سواران که از کرج به منطقه کویری شرق اصفهان مسافرت کرده بودند امید وارم که به سلامتی سفرتان را ادامه داده باشید و موفق و پیروز باشید

  2. م.بکان گفت:

    با سلام این سفر نیز به پایان رسید…..وتنهاخاطرات خوش از دوستان خونگرم و مهربان کویر و کوهستان های مرکزی ایران برای ما به یادگارماند…

  3. milad rezaei گفت:

    با سلام امید به روزی که چنین سفرهایی همگیر
    شود

  4. برومند گفت:

    سلام آفرین و خوش بحالتون … هم ورزش و فرهنگ سازی کردید هم بهتر طبیعت رو دیدید . ان شاء الله موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.