سرویس: اجتماعی » گردشگری 17:09 - سه شنبه 04 فروردین 1394

استاندار اصفهان خبر داد

ورود 3 میلیون مسافر نوروزی به استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: تاکنون نزدیک به 2 میلیون و 800 تردد در جاده‌های استان صورت گرفته و باتوجه به اینکه راه‌های استان اصفهان به عنوان یکی از پرترددترین جاده‌ها است، سه میلیون نفر به استان اصفهان وارد شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از فارس/ رسول زرگرپور در جریان بازدید از ستاد هدایت مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و همچنین بازدید از بیمارستان امین، اظهار کرد: مرکز بهداشت و درمان استان از مراکز حیاتی و پرکاری است که تأکید شده در این ایام باقوت گذشته به فعالیت بپردازد.

استاندار اصفهان بابیان اینکه بخش بهداشت استان با بیش از 120 اکیپ فعال به‌صورت شبانه‌روزی به مراکز اقامتی و مراکز طبخ مواد غذایی سر می‌زند و آن‌ها را بازرسی کنند، تصریح کرد: مأمورین بهداشت کنترل‌های لازم را در خصوص مواد غذایی انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که آنچه در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد از کیفیت بهداشتی برخوردار است.

وی به بخش درمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون نزدیک به 2 میلیون و 800 تردد در جاده‌های استان صورت گرفته است و راه‌های استان اصفهان به‌عنوان یکی از پرترددترین جاده‌ها هست؛ و با توجه به حوادث احتمالی در این مسیر عملکرد بخش درمان استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زرگرپور در ادامه افزود: در سال‌های گذشته آمار تصادفات جاده‌های استان بالا بود که با توجه به تدابیر صورت گرفته در سال گذشته 20 درصد کاهش تصادفات در استان اتفاق افتاد که امیدواریم امسال این کاهش را داشته باشیم.

استاندار اصفهان بابیان اینکه اورژانس یکی از مراکز اساسی به شمار می‌رود، اظهار داشت: این مرکز محل رجوع 24 ساعته برای انتقال مجروحین در جاده‌ها است و در داخل شهر نیز با توجه به ورود بالغ‌بر 3 میلیون نفر مسافر به استان حجم کاری بخش درمان افزایش می‌یابد و می‌تواند نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث داشته باشد.

زرگرپور بابیان اینکه بنا بر گزارش مسئولان این مرکز در 24 حدود 2500 بیمار را تحت مداوا قرار می‌دهند، افزود: بر اساس آمار ارائه‌شده 800 مورد از این بیماران مربوط به تصادفات و موضوعات ترافیکی است.

استاندار اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: استان اصفهان در بخش بهداشت و درمان بالاترین و بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: همانند سال گذشته، امسال نیز با تدابیر انجام‌شده، این استان به‌عنوان تنها استان کشور در زمینهٔ پذیرش بیماران دیالیزی گردشگر هیچ‌گونه مشکلی را نخواهد داشت و بر اساس آمار بیش از 45 مورد از بیماران دیالیزی گردشگر در روزهای گذشته تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه همهٔ مسافران، سفر امن و با آرامشی را داشته باشند، گفت: وجود مراکز اورژانس باعث دلگرمی خواهد بود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.