سرویس: اجتماعی » گردشگری 01:47 - سه شنبه 04 فروردین 1394

شهردار هرند:

نمایشگاه سنتی هرند، گذری کوتاه بر تاریخ این شهر است

شهردار شهر هرند گفت: نمایشگاه گذری از تاریخ هرند برای اولین سال با مشارکت بالای جوانان در شهر هرند بر پا شد تا بتوان پتانسیل فرهنگی این منطقه را به نمایش بگذاریم.

حمید شهبازی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اولین سال باز گشایی نمایشگاه گذری از تاریخ هرند اظهار کرد: این نمایشگاه با حدود 11 غرفه شامل صنایع دستی، آداب و رسوم، کتاب و شهدا برای اولین سال در بلوار دانشگاه بر پا شد تا بتوان گوشه ای از پتانسیل موجود در شهر هرند را به همه مردم نشان داد.

شهردار شهر هرند احیای سنت های مردم شرق اصفهان را از اهداف بر پایی نمایشگاه ها ی سطح منطقه عنوان کرد و گفت: ساخت کبوتر خانه، کوره آهنگری و نشان دادن برخی آداب و رسوم مردمی بخش جلگه به نوعی احیای سنت ها از گذشته تا امروز است.

وی احداث سفره ی هفت سین در شهر هرند را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و افزود: سفره هفت سین در ابتدای نمایشگاه هرند و امام زاده اسحاق از اقدامات شهرداری در جهت نشان دادن نوروز باستانی و ایجاد فضای فرهنگی در بین مسافران است.

شهبازی از مشارکت دیگر ارگان ها ایجاد فضایی مطلوب در شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی بر این شده که بتوان سیمای شهری را به نحو مطلوب برای حضور گردشگران آماده کرد و امسال با کار گذاری جهت نما در ابتدای شهر خدمتی دیگر از شهرداری را در شهر انجام داده ایم.

گفتنی است طبق تماس برخی شهروندان هرندی رضایت خوبی از بر پایی نمایشگاه گذری بر تاریخ هرند گزارش شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.