سرویس: سیاسی » بین الملل 09:20 - دوشنبه 03 فروردین 1394

وج سرسپردگی تروریست‌ها به نتانیاهو

تشدید حملات خونین تروریست‌های تکفیری به منازل مردم و مراکز تجاری و زیرساخت‌های سوریه مهمترین نشانه درباره شکست تمام توطئه‌های محور ضد سوری است.

به گزارش اصفهان شرق: در آخر سالی که گذشت، تروریست‌های مزدور مورد حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر و رژیم‌های مرتجع و سرکوبگر عرب و طرفهای همسو با آنها، با منفجر کردن دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر الحسکه سوریه، ده‌ها سوری را به خاک و خون کشیدند.

تروریست‌ها، دو خودروی بمب‌گذاری شده را در میدان الشهداء شهر الحسکه منفجر کردند که بر اثر آن، ۳۷ غیرنظامی کشته و ۹۶ نفر زخمی شدند که بیشتر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

ناکامی‌های مستمر تروریست‌های تکفیری مسلح در برابر ارتش و نیروهای مردمی سوریه، سبب تشدید حملات آنها به مردم بی‌دفاع این کشور شده تا عمق کینه توزی و انتقام جویی مزدوران آمریکا و کشورهای همسو را نشان دهد که مدتهاست پرده از نفاق و دورویی آنها برداشته شده است، زیرا آنها از همان ابتدای بحران سوریه مدعی بودند در حال انقلاب برای  نجات مردم سوریه از دست نظام این کشور هستند، این در حالی است که تروریست‌ها در این چهار سال بیشترین ضربه را به مردم سوریه و مراکز حیاتی و حساس کشورشان وارد کرده‌اند و سبب کشتار ده‌ها هزار بی‌گناه و تخریب زیرساخت‌ها و مراکز اقتصادی و تجاری شده‌اند.

لزوم مبارزه جدی و اساسی با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن
ادامه حملات و جنایات تروریستی در برخی کشورها به‌ویژه سوریه نشان دهنده قطع نشدن حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از جمله مدعیان مبارزه با تروریسم از تروریست‌های آموزش دیده خود است و بدون توقف این حمایت‌ها و خشکاندن منابع مالی تروریست‌ها، امکان بازگشت امنیت و ثبات به سوریه و مناطق دیگر وجود ندارد.

ناتالیا ناروچینسکایا رئیس مرکز دموکراتیک و همکاری اوراسیا در پاریس درباره افزایش وخامت اوضاع خاورمیانه هشدار می‌دهد و از جامعه جهانی می‌خواهد حداکثر تلاش‌های خود را برای توقف خشونت گروه‌های تروریستی مختلف مانند داعش و جبهه النصره علیه مسلمانان و مسیحیان و مراکز و اماکن تاریخی و فرهنگی سوریه و عراق به کار گیرند.

مواضع دوگانه و ریاکارانه کشورهای عضو دائم شورای امنیت در خصوص تروریسم هم یکی از دلایل ادامه اقدامات تروریستی در منطقه است به‌طوری که ناروچینسکایا خاطرنشان می‌کند که موضع قدرت‌های بزرگ به‌ویژه اعضای دائم شورای امنیت که همچنان در برابر نقض قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن از سوی برخی کشورهای خاورمیانه سکوت می‌کنند، پذیرفتنی نیست.

ایلینا آگابوا معاون رئیس جمعیت ارتدوکسی فلسطین می‌گوید هیئت اعزامی از سوی این جمعیت به بیست و هشتمین دوره نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که تا بیست و هفتم مارس ادامه دارد، بنا به درخواست روسیه، لبنان و ارمنستان، جنایات گروه‌های تروریستی در سوریه علیه مقدسات مسیحی و اسلامی را مطرح کند و از جامعه جهانی بخواهد برخی کشورهایی را که به حمایت و پناه دادن و آموزش گروه‌های تروریستی دست می‌زنند، برای توقف این حمایت‌ها تحت فشار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد گسترش تروریسم و اقدامات گروه‌های تروریستی و جنایات وحشیانه آنها علیه پیروان ادیان دیگر تحت پوشش دین، بزرگترین خدمت را به دشمنان اسلام می‌کند و بیشترین خدشه به این دین به‌سبب جنایات این گروه‌ها مانند کشتار دسته‌جمعی، سوزاندن، تجارت بردگان، غارت، هتک حرمت نوامیس، کوچاندن و غصب املاک و ویران کردن اماکن مقدس وارد می‌شود.

موج خشونتی که از چند سال پیش منطقه خاورمیانه را با دخالت بیگانگان و تروریست‌های مزدورشان به‌بهانه آوردن دموکراسی و آزادی فرا گرفته، جز ویرانی، کشتار و آوارگی نتیجه‌ای برای ملتهای منطقه نداشته است.

در این بین متأسفانه سیاست‌های خصمانه برخی کشورهای همسایه سوریه همچنان ادامه دارد و این کشورها با خودداری از کنترل مرزهای خود، زمینه ورود و خروج تروریست‌های مزدور خارجی را تسهیل می‌کنند که در رأس این کشورها، ترکیه قرار دارد که به‌گفته مقامات سوری و حتی اعتراف مقامات آمریکایی از دروازه‌های مهم ورود تروریست‌ها به خاک سوریه به شمار می‌رود.

در این زمینه روزنامه حریت چاپ ترکیه از ادامه پیوستن جوانان این کشور به گروه تروریستی داعش در سایه بی‌توجهی دولت اردوغان به این مسئله خبر داده است. بر اساس این گزارش، از ابتدای بحران سوریه تا کنون، بیش از دو هزار و ۳۰۰ شهروند ترک به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند و حتی رسانه‌های ترکیه از پیوستن ۵۰ کارمند دولتی به داعش خبر داده‌اند.

حزب جمهوری خلق ترکیه هم اواخر اکتبر گذشته از پیوستن حدود سه هزار نفر از شهروندان ترکیه به گروه تروریستی داعش خبر داده و تأکید کرده بود که دولت ترکیه با وجود اطلاع از این حقیقت، آن را نادیده می‌گیرد.

نکته تأسف‌بار دیگر ادامه تناقض گویی و مواضع ریاکارانه برخی کشورهای غربی مدعی مبارزه با تروریسم است. برخی مسئولان غربی در حالی از ضرورت گفت‌وگو با رهبری سوریه سخن می‌گویند که همزمان هیچ اقدامی برای متوقف کردن حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی انجام نمی‌دهند و حتی برخی مقامات غربی به‌صراحت از پیوستن صدها نفر از اتباع کشورهای خود به تروریست‌ها سخن گفته‌اند.

در این زمینه فرانسه که ید طولایی در حمایت از تروریست‌ها در منطقه به‌ویژه سوریه دارد، رسماً به حضور دو هزار تروریست فرانسوی در سوریه و عراق اعتراف کرده است.

مانوئل فالس نخست وزیر فرانسه که کشورش از چهار سال گذشته از مهمترین حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه برای تحقق رؤیای براندازی نظام طرفدار مقاومت در این کشور به شمار می‌رود، رسماً به حضور حدود دو هزار تروریست فرانسوی در عراق و سوریه اعتراف کرده است.

وی با ابراز نگرانی از پیامدهای حضور تروریست‌های اروپایی در عراق و سوریه هشدار داده است که در صورت بازگشت هزاران تروریست اروپایی به کشورهای‌شان، خطر تروریسم به‌طور جدی اروپا را تهدید خواهد کرد.

روزنامه تایمز انگلیس هم در روز هفتم ماه گذشته میلادی از تبدیل شهر لونیه در جنوب فرانسه به مرکزی برای جذب تروریست‌ها همزمان با افزایش تعداد افرادی خبر داد که فرانسه را به‌منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق ترک می‌کنند.

نخست وزیر فرانسه گفته بود این نگرانی وجود دارد که تعداد افرادی که به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند به پنج هزار نفر تا تابستان آتی و چه‌بسا تا ۱۰ هزار نفر در پایان سال جاری میلادی برسند.

نخست وزیر فرانسه از هلاکت ۸۹ تروریست فرانسوی در سوریه خبر داده است. آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان اطلاعات فرانسه به روند تصاعدی پیوستن تروریست‌های فرانسوی به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق اشاره می‌کند.

فرانسه کنار آمریکا و انگلیس از مهمترین کشورهای غربی به شمار می‌روند که به‌صراحت از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند که البته فرانسه اولین ضربه ناشی از حمایت‌های خود از تروریست‌ها را در ماه ژانویه گذشته دریافت کرد، جایی که پاریس هدف حملات تروریست‌هایی قرار گرفت که از حمایت‌های مستمر پاریس در سوریه و مناطق دیگر برخوردار هستند.

اظهارات برخی مقامات غربی مبنی بر ضرورت گفت‌وگو با رهبری سوریه نشان دهنده شکست سیاست‌هایی است که آمریکا در خاورمیانه در پیش گرفته و منطقه را به صحنه درگیری‌های خونین تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا که از ضرورت گفت‌وگو با رهبران سوریه سخن گفته است، نشانه روشن و دلیل قاطعی بر ناکامی آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه و ناتوانی آنها برای پیروزی بر ملت، دولت و ارتش سوریه است که طی این چهار سال عزم خود را برای مبارزه با تروریست‌هایی جزم کرده‌اند که از بیش از هشتاد کشور جهان با حمایت‌های آمریکا و متحدانش سازمان‌دهی شده و آموزش دیده و از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی، رسانه‌ای و سیاسی گسترده‌ای هم برخوردار بوده‌اند.

غرب در حالی در موضوع سلاح‌های شیمیایی با دولت سوریه همکاری کرد که در خصوص مبارزه با تروریسم، موضع متناقضی اتخاذ کرد و همین مسئله، سؤالات و تردیدهایی را درباره جدی بودن غرب برای مبارزه با تروریسم ایجاد کرده است.

شکست کشورهای منطقه‌ای که به حمایت از تروریسم و توطئه چینی علیه سوریه معروف و شناخته شده‌اند، در تحقق هرنوع پیروزی علیه ملت سوریه تأکیدی بر این حقیقت است که طرحهای خصمانه علیه سوریه، بی‌نتیجه بوده و حتی حملات هوایی آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف بین المللی به‌اصطلاح ضدداعش علیه مواضع گروه‌های تروریستی نتایج مطلوبی نداشته است، زیرا تلاش‌ها علیه تروریسم باید از طریق همکاری میان همه کشورهای ذی‌ربط و تحت نظارت سازمان ملل متحد و بدون هرگونه معیار دوگانه کشورهایی انجام شود که خود را قیم و ارباب جهان می‌دانند.

دیمیتری میکولسکی تحلیلگر روسی می‌گوید اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا و اشتاین‌مایر همتای آلمانی وی و دیگر مقامات غربی مبنی بر این که حل بحران سوریه بدون همکاری با رهبری سوریه یعنی بشار اسد امکان ندارد، تأکیدی بر شکست سیاست غرب به‌ویژه آمریکا در قبال سوریه و منطقه است.

به‌گفته این تحلیلگر روسی، غربی‌ها در نهایت مجبور شدند اعتراف کنند که شخصیت اساسی و محور اصلی حل بحران سوریه ــ بحرانی که غربی‌ها خود به وجود آوردند ــ شخص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است که مسئله خوبی است، اما از سوی دیگر آمریکا و دیگر کشورهای غربی همچنان از آنان که مخالفان میانه‌رو می‌خوانند، حمایت می‌کنند، در حالی که همین مخالفان از لجوج‌ترین دشمنان ملت سوریه به شمار می‌روند.

غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها باید در نهایت گزینه خود را مشخص کنند که آیا خواهان صلح و عدالت و توقف جنگ هستند یا همچنان بر ادامه تجاوز به سوریه و حمایت از تروریست‌ها و تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع سوریه اصرار دارند، قطعاً گزینه سومی وجود ندارد.

البته در این میان برخی کشورهای اروپایی موضع منصفانه‌ای در خصوص مبارزه با تروریسم و تروریست‌های فعال در سوریه و عراق اتخاذ کرده‌اند، به‌عنوان مثال وزیر خارجه اتریش به‌صراحت بر ضرورت مبارزه با تروریسم و کمک به کشورهایی که در حال نبرد با تروریسم هستند، تأکید کرده است.

سباستین کروتز خواستار تشریک مساعی کشورهای اروپایی برای مبارزه با تروریسم و مهار آن شده است. وی بر اهمیت همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.

یوهانا مایکل وزیر کشور اتریش هم درباره پیامدهای خطرناک بازگشت تروریست‌های اروپایی از سوریه و عراق هشدار داده و بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم تأکید کرده است.

یک رسانه جمهوری چک در شبکه اینترنت موسوم به اسفوبودنی نوینی تأکید کرده است که آمریکا ، قطر و ترکیه کشورهای اصلی مشارکت کننده در جنگ علیه سوریه را از طریق حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی تروریست‌ها تشکیل می‌دهند.

این رسانه می‌افزاید هدف اصلی ائتلاف سه‌گانه برای حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، براندازی نظام سوریه است، اما تا کنون تمام تلاش‌های این کشورها شکست خورده است.

این رسانه تصریح کرده است که ترکیه به‌عنوان عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچنان به آموزش و کمک به تروریست‌ها به‌خاطر منافع آمریکا ادامه می‌دهد و بیشتر تروریست‌هایی که به گروه تروریستی داعش می‌پیوندند، از طریق ترکیه و تحت نظارت سازمان اطلاعات این کشور پس از فراگیری آموزش‌های لازم وارد سوریه می‌شوند.

این رسانه تصریح می‌کند پس از گذشت چهار سال از حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزشی آمریکا از تروریست‌ها، دولت آمریکا همچنان تلاش می‌کند خود را به‌عنوان قهرمان اخلاقی عدالت در صحنه بین المللی نشان دهد که البته دروغ بودن این ادعا برای همه آشکار شده است.

این رسانه جمهوری چک، اقدام تروریست‌ها در اعدام شهروندان غربی و نشان دادن تصاویر این جنایات هولناک در شبکه‌های ارتباط اجتماعی در اینترنت را با هدف ایجاد رعب و وحشت در جهان از پیامدهای حمایت‌های غربی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنها از تروریست‌ها دانست و تأکید کرد آمریکا باید با توجه به این حقایق، در عمل به جامعه جهانی اثبات کند که ضد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است، اما در حقیقت این کشور هیچ اقدامی برای توقف حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی قطر و کشورهای دیگر از تروریست‌ها انجام نداده است.

ادامه هم‌پیمانی تروریست‌ها با رژیم صهیونیستی در کشتار و ویرانی در سوریه
تبریک آنان که به مخالفان میانه‌روی سوری موسومند، به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌خاطر پیروزی وی در انتخابات اخیر این رژیم بار دیگر بر عمق وابستگی و سرسپردگی تروریست‌ها به اشغالگران قدس و توطئه‌ها علیه ملت سوریه مهر تأیید زد.

روزنامه الوطن عمان در این زمینه نوشته است تبریک تشکیلات موسوم به مخالفان سوری که از نظر آمریکا به‌عنوان میانه‌رو طبقه بندی شده‌اند، به بنیامین نتانیاهو جنایتکار جنگی و حامی خود به‌خاطر پیروزی در انتخابات اخیر اسرائیل غافلگیرکننده یا شگفت انگیز نبود.

این روزنامه در مطلبی با اشاره به تبریک مخالفان به‌اصطلاح میانه‌روی سوری به حامی خود، نتانیاهو نوشت این جنایتکار که به‌صراحت در جنگ تروریستی علیه سوریه و نقض حاکمیت آن مشارکت دارد، به حمایت‌های نظامی و لجستیکی بی‌سابقه از باندهای تروریستی همچون جبهه النصره، داعش، جبهه اسلامی و ارتش آزاد ادامه می‌دهد.

این روزنامه به هم‌پیمانی گروه‌های تروریستی با رژیم صهیونیستی و ارسال تجهیزات پیشرفته جاسوسی و ارتباطی و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و هماهنگی کامل میان رژیم و این گروه‌ها با هدف نابودی ساختار دفاعی سوریه اشاره کرده می‌نویسد آنچه قطعی بوده و شکی درباره آن وجود ندارد، این که، تبریک مخالفان به‌اصطلاح میانه‌روی سوری به ارباب جنایتکارشان، نتانیاهو، بر پایبندی کامل این افراد به دنباله‌روی از رژیم اسرائیل و تسلیم جولان اشغالی سوریه به این رژیم به‌عنوان پاداش به‌خاطر ایفای نقش در اردوگاه تجاوز و توطئه علیه سوریه به‌رهبری آمریکا تأکید می‌کند.

تبریک مخالفان به‌اصطلاح میانه‌روی سوری به نتانیاهو تأکیدی بر عمق وابستگی و سرسپردگی آنها به رژیم صهیونیستی و رابطه تنگاتنگ میان دو طرف و بیانگر خوشحالی زایدالوصف این طرفها از ابقای نتانیاهوی جنایتکار در رأس قدرت رژیم صهیونیستی است تا همچنان شاهد ادامه حمایت‌های وی از تروریست‌ها باشند تا به‌زعم خود آنچه را در گذشته در تحققش ناتوان ماندند، به‌زعم خود در دوره جدید محقق کنند.

توطئه چینی و جنگ و تروریسم علیه سوریه تاکنون هیچ تأثیری بر اراده جدی و قاطع ملت، ارتش و دولت سوریه برای پاکسازی کشورشان از لوث تروریست‌های مزدور نگذاشته است.

روزنامه الوطن عمان می‌نویسد مخالفان به‌اصطلاح میانه‌رو همچنان به نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل امید بسته‌اند تا تمام امکانات خود را برای موفقیت اقدامات مشترک آمریکا و اروپا و متحدان منطقه‌ای آنها در آموزش تروریست‌ها و همچنین حمایت هوایی و میدانی از آنها در سوریه به کار گیرد که همزمان با این اقدامات، تحریم‌های ظالمانه عربی، آمریکایی و اروپایی علیه ملت سوریه هم تشدید شده است که این اقدامات نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد است.

الوطن تصریح کرد تحریم‌های ظالمانه و تروریسمی که از مرزها به سوریه وارد می‌شود و سخن گفتن از آموزش تروریست‌ها در چندین کشور و بررسی راه‌های حمایت هوایی و زمینی از آنها برای کشتار بیشتر در سوریه و همچنین ارسال پیام تبریک برای جنایتکاران جنگی و حامیان تروریسم، تکمیل کننده حلقه‌های توطئه و خیانت برای طولانی کردن عمر توطئه و ادامه کشتار ملت سوریه و از بین بردن امکانات و گرفتار کردن ارتش آنها در جنگ فرسایشی است تا اهداف شوم دشمنان ملت سوریه و دیگر ملتهای منطقه محقق شود.

با وجودی که سیاست‌های آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای در حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه دارد، تلاش‌ها و ایستادگی رهبری، ملت و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم بین المللی سبب شکست این سیاست‌ها شده است. موفقیت‌های مستمر ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌های آموزش دیده چندملیتی بهترین دلیل بر شکست سیاست‌های جنگ‌طلبانه و خصمانه محور ضدسوری است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.