سرویس: دین و اندیشه » حدیث روز 07:31 - دوشنبه 03 فروردین 1394

خواندنی هایی برای نوروز فاطمی؛

از « کشتی پهلو گرفته» تا «مهر مادر»

همزمانی ایام فاطمیه با شروع سال و مقارن شدن آن با تعطیلات، فرصت مناسبی را برای مطالعه و کسب معرفت پیرامون شخصیت و رفتار حضرت زهرا(س) فراهم می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: به مناسبت ایام فاطمیه بسته مطالعاتی پیشنهادی حلقه وصل، شامل پنج کتاب با موضوعات گوناگون پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) منتشر می‌شود.

این بسته شامل پنج کتاب با موضوعات گوناگون پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) منتشر می‌شود. همزمانی ایام فاطمیه با شروع سال و مقارن شدن آن با تعطیلات، فرصت مناسبی را برای مطالعه و کسب معرفت پیرامون شخصیت و رفتار حضرت زهرا(س) فراهم می‌کند. بسته مطالعاتی پیش رو پیشنهادی است به منظور مطالعه و استفاده از اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن!

فاطمه نگین جهان و جنان

حضرت فاطمه زهرا (س) در کتاب‌های تفسیری، حدیثی و تاریخی اهل سنت، جایگاه جلیل و جامعی دارد.در فصل اول، با بهره‌گیری از تفاسیر قدیمی اهل سنت، بیش از صد آیه قرآن را که درباره‌ی آن حضرت نازل شده، آورده شده است؛در فصل دوم، به زندگی آن بانوی بی‌بدیل و حوادث پس از ارتحال رسول‌‌الله(ص) ازمنابع دست ‌اول اهل‌سنت پرداخته‌ شده است؛در فصل سوم، این پرسش پاسخ داده شده است که چرا سیدمظلومان، امیرمؤمنان(ع) هنگام حمله به خانه‌اش سکوت اختیار کرد؟

این کتاب توسط موسسه شهید کاظمی و به نویسندگی استاد محمدرضا رمزی اوحدی در قطع رقعی دارای ۲۸۰ صفحه و با قیمت ۸۵۰۰تومان منتشر شد.

کشتی پهلو گرفته

کشتی پهلوگرفته، پرفروش‌ترین اثر سید مهدی شجاعی و هم‌چنین پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران، ضمن مروری بر نقاط عطف حیات حضرت فاطمه‌ی زهرا(س)، روایت مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیانشان و نیز شخص خودشان است. در واقع می توان گفت این کتاب مرثیه ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی. کتاب از ۱۴ فصل تشکیل یافته و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه (س) هستند؛ فصل اول حضرت رسول، فصل دوم حضرت خدیجه (س)، فصل سوم خود حضرت زهرا (س)، فصل چهارم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، فصل پنجم امام حسن (ع)، فصل ششم امام حسین (ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا (س)، فصل هشتم حضرت زینب (س)، فصل نهم فضّه، فصل دهم حضرت ام کلثوم (س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه (س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر (ع) و فصل چهارم از زبان آسمان روایت می شود.

این کتاب توسط انتشارات نیستان در قطع رقعی در ۱۶۰ صفحه و با قیمت ۷۶۰۰ تومان منتشر شده است.

ketab1

مقام لیله القدری حضرت فاطمه(س)

کتابی که در پیش رو دارید سلسله بحث‌های استاد طاهرزاده در رابطه با وجه باطنی حضرت زهرا(س) است.در نظر به نقش تاریخی حضرت زهرا سخنران در کتاب «بصیرت ‌حضرت‌زهرا(س)» که شرح خطبه آن حضرت در مدینه است. ابعاد نهضتی را که فاطمه(س) شروع کرد تا اسلام حقیقی به فراموشی سپرده نشود مورد تحلیل قرار می‌دهد. ولی استاد طاهرزاده معتقد است تا حقیقتی باطنی و نوری حضرت زهرا(س) درست شناخته نشود معنی و جایگاه نقش تاریخی آن حضرت نیز درست تحلیل نمی‌شود و آن‌چه فاطمه زهرا(س) را فاطمه کرده است، حقیقت باطنی آن حضرت است، و شناخت آن حقیقت، انسان را وارد معارفی بسیار گرانقدر می‌نماید که امثال افلاطون با طرح «مُثُل» و فارابی با طرح «عقل فَعّال» به دنبال شناخت آن حقیقت بودند و آن کاری که حکیمان با روش عقلی آرزوی آن را داشتند، پیامبران از طریق وَحی عملی کردند، و فاطمه(س) یکی از آن حقایقی است که ارتباط با حقیقت یا بُعد باطنی آن حضرت موجب رسیدن به بصیرت‌هایی بس بزرگ در عالم معنا خواهد شد و در این کتاب مباحثی مطرح است که این بُعد اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب از سوی انتشارات لب المیزان در قطع رقعی و با قیمت ۴۰۰۰ تومان منتشر شده است.

حکمت فاطمی

کتاب «حکمت فاطمی» را با تلخیص از خطبه حضرت زهرا(س) به قلم آیت‌الله «سید عزالدین حسینی زنجانی» به همت مؤسسه بوستان کتاب قم، منتشر کرد.کتاب «حکمت فاطمی» (تلخیص شرح خطبه حضرت زهرا(س)) شامل شرح خطبه بلند و پرمعنای حضرت زهرا (س) در مسجد مدینه است که به «خطبه فدکیه» معروف است و به دلیل معارف نکته‌های ژرف و آموزه‌های فراوانی که در آن وجود دارد، همواره مورد توجه عالمان و محققان قرارگرفته.نسخه اصلی این شرح به قلم آیت‌الله «سید عزالدین حسینی زنجانی» را مؤسسه بوستان کتاب قم سال‌ها پیش منتشر کرده است. اما به دلیل وجود برخی مطالب و نکته‌های دقیق علمی و حکمی بود و نیز توانایی عموم مخاطبان برای بهره‌گیری از معارف موجود در این خطبه، متن این کتاب به کوشش « سید محمد حسینی زنجانی» تلخیص شده است و مباحث آن در قالب کتاب حکمت فاطمی برای عموم مخاطبان قابل بهره‌برداری است.

مهر مادر

این کتاب شامل چهل روایت از ارادت شهدا به حضرت زهرا(س) و عنایت حضرت به شهدا می باشد و با قیمت ۵۰۰۰ تومان توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شده است.

ketab2

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.