سرویس: سیاسی » مقام معظم رهبری 07:04 - یکشنبه 02 فروردین 1394

جزئیات مراسم سخنرانی رهبری در حرم امام رضا (ع)

لحظه به لحظه به سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی نزدیک می‌شویم و تمهیدات لازم برای این مسئله در حرم مطهر رضوی فراهم شده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از مشرق، رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی کمتر از سه ساعت دیگر میزبان مقام معظم رهبری است تا طبق یک سنت هر ساله سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی برگزار شود. در این میان تمامی امکانات در حرم مطهر رضوی بسیج شده است تا این مراسم باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

ترجمه همزمان سخنرانی مقام معظم رهبری به 3 زبان

سید محمد جواد هاشمی نژاد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در زمینه تمهیدات لازم برای این مراسم اظهار داشت: هر ساله در روز نخست نوروز مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی میزبان مقام معظم رضوی است که در همین راستان سخنرانی ایشان به‌صورت همزمان برای زائران غیر ایرانی به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو در فضای مجازی ترجمه می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در روز نخست فروردین ماه سیاست‌های کلی نظام و راهکارهای عملیاتی نظام مطرح می‌شود، عنوان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در جوار حرم مطهر رضوی مورد توجه سایر کشورها قرار دارد.

وی به برنامه‌های تدوین شده برای ایام نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: سلسله جلسات سخنرانی با محوریت سیاست‌های نظام و بیان روش های تبلیغی از برنامه‌های تدوین شده ایام نوروز برای زائران غیر ایرانی در حرم رضوی است.

هاشمی نژاد با بیان اینکه حرم رضوی میزبان زائران مسلمان از کشورهای مختلف است، تصریح کرد: همچنین حرم رضوی در طول سال میزبان توریست‌های غیر مسلمان است که از مراکزی چون موزه آستان قدس رضوی بازدید به‌عمل آورده‌اند.

پخش سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در اماکن حرم مطهر رضوی

محمود ممتاز معاون اماکن متبرکه آستان قدس نیز در این زمینه اظهار داشت: سخنرانی مقام معظم رهبری در روز نخست فروردین ماه به صورت ویژه و صوت و تصویر در تمامی اماکن حرم مطهر رضوی پخش می‌شود.

وی افزود: طبق سنوات گذشته مشهدالرضا(ع) در نخستین روز سال نو میزبان مقام معظم رهبری خواهد بود و امسال باتوجه به تقارن نوروز با فاطمیه، پرشورتر از سالهای گذشته شاهد حضور میلیونی ولایت‌مداران هستیم.

وی افزود: مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری از ساعت 15 روز شنبه اول فروردین ماه سال 1394 در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم صابر خراسانی به اجرای شعر خوانی و محمود کریمی و میثم مطیعی به اجرای مدیحه سرایی می‌پردازند و در ادامه آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخن می‌پردازند.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی افزود: در خاتمه هم زائران و مجاوران امام رضا(ع) از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شوند و بار دیگر در این مکان مقدس با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری عهد و پیمان می‌بندند تا طبق نقشه راه رهبر فرزانه انقلاب در سال 1394 در مسیر رشد و تعالی ایران و ایرانی گام بردارند.

ممتاز بیان کرد: این مراسم ضمن پخش مستقیم از شبکه‌های ملی و استانی توسط 50 نمایشگر در اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی به صورت زنده پخش می‌شود و به طور همزمان این سخنرانی برای زائران غیرایرانی در رواق‌های غدیر و دارالمرحمه و به دو زبان عربی و اردو ترجمه می‌شود.

وی گفت: برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته متن سخنرانی مقام معظم رهبری در بارگاه منور رضوی در کمتر از 24 ساعت منتشر و توزیع می‌شود، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن این متن به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و آذری ترجمه شده و در اختیار زائران غیرایرانی ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.