سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - جمعه 29 اسفند 1393

نوروز، فرصتی مناسب برای ایجاد همدلی در خانواده‌ ها

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: نوروز زمانی است که زندگی خانوادگی را در جامعه تجربه می‌کنیم و این ایام فرصت مناسبی برای ایجاد همدلی در خانواده‌هاست.

به گزارش اصفهان شرق؛ موسوی چلک، با تاکید بر اینکه نوروز از اعیاد خاص جامعه ایرانی است و تاکنون هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست نوروز را از مردم بگیرد افزود: نوروز همواره توامان با آیین‌ها و رسوماتی همراه است که خرید لباس نو نیز یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: بسیاری بر این باورند که حتما باید برای سال جدید، لباس نو تهیه کنند و در غیر این صورت شروع سال نو، خوش یمن نیست.

چلک در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه اسفند ماه یکی از پرهزینه‌ترین ماه‌های سال بوده و خریدها افزایش چشمگیری می‌یابد، نکته مهم این است که بتوان اقتصاد خانواده را مدیریت کرد.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه مشکل عمده خریدهای نوروزی تنوع بالای محصولات و سردرگمی خریداران است، اما این خرید‌ها از آیین‌های ایرانی بوده و سایر کشورها نیز چنین رسومی دارند، عنوان کرد: متاسفانه هزینه‌های اضافی متحمل شده بر خانواده در این ماه گاه باعث ایجاد تنش و درگیری در خانواده‌ها می‌شود و افراد موفق در این میان کسانی هستند که با توجه به اقتصاد خانواده و درآمد آن هوشمندانه عمل کرده و نیازهای خود را به درستی شناسایی می‌کنند.

چلک همچنین گفت: بازار نیز در اسفند ماه تدابیر ویژه‌ای برای فروش دارد زیرا تاکید بازاریان بر این است که کالاهای خود را تا پیش از سال نو بفروشند و به دلیل استقبال مردم نیز شاهد آن هستیم که قیمت‌های این دوره را نمی‌توان کنترل کرد.

وی با بیان اینکه حتی همین خریدها نیز باعث افزایش حضور و همدلی خانواده‌ها در کنار یکدیگر است عنوان کرد: یکی از پیام‌های اصلی نوروز کنار گذاشتن کینه‌ها و افزایش صمیمیت‌هاست.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در پایان با بیان اینکه در عید نوروز حتی کسانی که در طول سال آجیل نمی‌خرند و یا میوه خوب نمی‌خورند نیز به علت انتظار برای حضور مهمان این اقلام را تهیه می‌کنند عنوان کرد: در هیچ زمانی مانند اسفند ماه خصوصا ایام پیش از عید و شروع سال نو این پویایی و جریان زندگی را در جامعه نمی‌بینیم و به همین جهت باید خانواده‌ها برای استفاده مناسب از این ایام برنامه‌ریزی های صحیح داشته باشند.

منبع:دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.