سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 11:25 - جمعه 29 اسفند 1393

در افتتاح کمپ گردشگری قارنه مطرح شد:

اعتبارات اندکی که کفاف روستای تاریخ قارنه را نمی دهد/ پیش بینی 100 هزار گردشگر در جرقویه سفلی

رییس شورای روستای تاریخی قارنه گفت: مسئولان میراث فرهنگی در اعتبارات به روستای قارنه نگاه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق: افتتاح کمپ گردشگری روستای تاریخی قارنه با حضور بهمنی مدیر کل امور روستایی استان اصفهان و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.
حسن جعفری هرندی بخشدار بخش جرقویه سفلی از پیش بینی 100 هزار گردشگر در نوروز 94 به بخش جرقویه سفلی خبر داد و اظهار کرد: توان گردشگری روستای قارنه و شهر محمد آباد در جذب گردشگر ایده آل است و با مشارکت مسئولان این دو نقطه گردشگری امیدواریم جذب بالای گردشگررا در ایام عید داشته باشیم.

IMG_4187
سید اسحاق حسینی با توجه به بافت تاریخی روستای قارنه و جذب گردشگر اظهار کرد: برخی اقدامات توسط بنیاد مسکن در ورودی روستای قارنه انجام شد ولی برخی قسمت ها اعم از خانه خان، حمام قدیمی تخریب شد که نگاه ویژه میراث و مسئولان را در بحث اعتبارات می طلبد.
رییس شورای روستای قارنه با اشاره به خرده مالک بودن زمین های کشاورزی پایین برکه آب قارنه، از پیگیری طرح یکپارچه سازی مزارع خبر داد و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب با رضایت کشاورزان پیشنهاد یکپارچه کردن 50 هکتار مزارع روستای قارنه را به جهاد ارائه و خواستار سرعت بخشیدن به اجرای این طرح شدیم تا بتوان به توسعه کشت دست یابیم.
وی از مسئولان خواست تا در راستای پیگیری برای یکپارچه سازی مزارع، اقدام موثری انجام دهند تا بتوان با تامین اعتبارات از آب موجود در برکه روستا بهترین نتیجه را برد.
حسینی همچنین به سفر معاون رییس جمهور اشاره کرد و گفت: دکتر رضوی طی سفر یک روزه به شرق قول پیگیری اعتبارات در جهت ترمیم بافت تاریخی روستا را داد که امیدواریم به زودی شاهد تحقق ان باشیم.

IMG_4193
علیرضا زارع برسیانی دهیار روستا در حاشیه افتتاح کمپ گردشگری به خبرنگار ما گفت: با توجه به دوری مسافت روستا از شهرهای دو بخش مرکزی و جرقویه سفلی نیاز وافری به تامین امنیت روستا دیده می شود که نقش پایگاه بسیج در این جهت مناسب است و از مسئولان درخواست احداث پایگاه بسیج در روستای قارنه را داریم.

گفتنی است چایخانه نوگل با مدیریت اقای کلباسی به صورت سنتی روستای قارنه افتتاح شد.

IMG_4045 IMG_4053 IMG_4061 IMG_4063 IMG_4068 IMG_4145 IMG_4165 IMG_4166 IMG_4190 IMG_4191

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.