سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 01:32 - چهارشنبه 27 اسفند 1393

بخشدار جرقویه سفلی خبر داد:

پیشرفت چشمگیر در احداث سد خاکی نصرآباد/ تسریع در اجرای پروژه امری مهم و ضروری است

بخشدار جرقویه سفلی از پیشرفت چشمگیر پروژه در دست احداث سد خاکی نصرآباد خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با اعتبار به موقع تحویل گردد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: حسن جعفری هرندی، به اتفاق امین حافظی، رئیس واحد منابع طبیعی و آبخیزداری جرقویه و ولی اله عرب مختاری، عضو شورای اسلامی شهر نصرآباد، از پروژه در دست احداث سد خاکی نصرآباد بازدید کرد.
جعفری هرندی پس از بازدید یک ساعته از کل مسیر اجرای عملیات، از اقدامات انجام شده و در حال انجام و سرعت بسیار خوبی که در اجرای این طرح صورت گرفته ابراز رضایت نمود و گفت: این پروژه از معدود پروژه هایی که به محض کلنگ زنی عملیات احداث آن آغاز و پیشرفت بسیار خوبی داشته، که جا دارد پیمانکار مربوطه به نحو شایسته مورد تقدیر واقع شده و همچنین از زحمات و پیگیری های مسوول منابع طبعی بخش، که به صورت ویژه با پیگیری های مستمر و کارشناسانه مشکلات پیش آمده با محیط زیست که باعث توقف چند روزه پروژه شد، را حل و فصل نمود.


بخشدار جرقویه سفلی اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه و تداوم سرعت مطلوب در حال انجام سال آینده شاهد تکمیل و آبگیری این پروژه باشیم. ضمن این که با توجه به قرار گرفتن پروژه در مسیر سیل در صورتی که عملیات اجرایی کند شود و یا توقفی در اجرای آن صورت گیرد، با جاری شدن سیل کل عملیات انجام شده و هزینه های صورت گرفته از بین رفته و به نقطه اول بر می گردیم، بر همین اساس تسریع در اجرای پروژه امری مهم و ضروری است.

IMG_3844
حافظی مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری جرقویه نیز با بیان این که پیمانکار کار را خوب پیش برده و حجم گسترده ای از عملیات خاک برداری انجام شده افزود: انتظار می رود تا پایان سال عملیات خاک برداری تمامی 1650 متر بدنه سد پایان یابد ؛ و با توجه به مرغوبیت مصالح موجود در محل اجرای طرح، بخشی از مصالح مورد نیاز از کف دریاچه سد برداشت می شود و قسمت جنوبی که خاک آن گچی و نامرغوب است، باید بارگیری و منتقل و مصالح مناسب مورد استفاده قرار گیرد، ضمن این که پیگیر تامین خاک رس مرغوب مورد نیاز و سنگ برای عملیات ریپ و رپ هستیم.

IMG_3864
نامبرده افزود: ارتفاع تاج سد 6 متر می باشد که مصالح به صورت لایه لایه ریخته و کوبیده می شود و دریچه ها و سر ریز ها در ارتفاع 4 تا چهار ونیم متری اجرا می شود.
لازم به ذکر است روز جاری، در حاشیه مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، خبرنگار اصفهان شرق موضوع روند بسیار خوب پیشرفت کار و اجرای بخش چشمگیری از پروژه در این مدت کمتر از دو ماه را به استحضار دکتر زرگرپور استاندار رساند و گفت: کلنگی که در نصرآباد برای احداث سد زدید بسیار کاری بوده و عملیات بسیار خوب پیشرفته و اقدامات انجام شده توسط پیمانکار بسیار چشمگیر بوده است. همچنین می طلبد که ان شاء الله با تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه با همین سرعت و بدن وقفه پیش رود و در کوتاه ترین زما ن ممکن به بهره بردای برسد که ایشان ضمن ابراز خرسندی از این موضوع اظهار امیدواری کردند که اعتبار مورد نیاز تامین شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.