سرویس: تولیدی » خبر پوششی 12:21 - دوشنبه 25 اسفند 1393

همزمان با بزرگداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد:

تجلیل از فعالان فرهنگی کانون های مساجد و دستگاه های مرتبط / خداحافظی مدیر کل ارشاد اسلامی استان

به مناسبت بزرگداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از مدیران و اعضای فعال کانون های مساجد استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، به مناسبت بزرگداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از مدیران و اعضای فعال کانون های مساجد استان اصفهان و مدیران دستگاه های مرتبط مراسم ویژه ای با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور و تعدادی از مدیران استان و شهرستان اصفهان در محل سالن اجتماعات موسسه نشر معارف اهل بیت علیهم السلام اصفهان برگزار شد.
مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط استاد حق شناس از اساتید برجسته و قاری ممتاز کشوری و پخش سرود جمهوری اسلامی و بیاناتی از بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران در رابطه با اهمیت مسجد و فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از مدیران و ائمه جماعت و سایر دست اندکاران کانون های مساجد گفت: استان اصفهان 5000 مسجد دارد که در 1700 مسجد کانون فرهنگی هنری دایر شده و در 1100 مسجد کتابخانه مساجد فعال می باشد.
در ادامه سه تن از مدیران مسوول کانون های فرهنگی هنری مساجد به نمایندگی از مدیران کانون های استان به ارائه گزارش و بیان مسائل و مشکلات و کمبودها و پتانسیل های کانون های مساجد پرداختند.
سپس حجت الاسلام و المسلمین قطبی با اسقرار در جایگاه، با تشکر از فعالیت های کانون های مساجد و قدردانی از حضور مسوولان در جلسه محور، صحبت های خود را به تصویب نهایی برش فرهنگی سند توسعه استان، که به عنوان بخشی از سند توسعه استان در برنامه ششم است و اجرای آن از ابتدای سال 94 آغاز می شود، اختصاص داد و با اشاره به نقش کانون های مساجد در تهیه این برش، گفت: در حال حاضر استان اصفهان اولین و تنها استانی است که برش فرهنگی مستقل دارد و با توجه به تغییر رویکرد مدیریت استان برای توسعه که در گذشته بر محور صنعت و کشاوزی بوده و از این پس بر محور گردشگری خواهد بود، نقش مباحث فرهنگی در تحقق اهداف و توسعه استان را بسیار مهم و موثر ولازم دانست و از آفرینش گری فرهنگی هنری، تقویت پیوندهای اجتماعی و شکل گیری فعالیت های فرهنگی بر مدار مسجد به عنوان سه واژه کلیدی و اساسی در این سند یاد کرد و از مدیران کانون های مساجد خواست که با توجه به نقشی که کانون ها می توانند در راستای عملیاتی ساختن این کلیدواژه ها و اهداف مورد نظر سند به عمل آورند با جدیت پا به میدن بگذارند.
، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، در پایان سخنان خود ضمن خدا حافظی، گفت: بر اساس حکم صادره از اوایل سال آینده به شهر مقدس قم منتقل و در جوار کریمه اهل بیت علیهم السلام دعا گوی همه شما خواهم بود.
جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور که به نمایندگی از حاج آقا ارباب سلیمانی، مسوول ستاد مذکور، در مراسم حضور داشت ، با استناد به این آیه قرآن کریم که می فرماید: « به راستی مساجد خدا را کسانی آباد می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند. » ،اظهار کرد: عمران و آبادی دوگونه است، یکی فیزیکی و دیگری معنوی که هر دو مهم و ضروری است، اما امروزه عمران معنوی بر عمران فیزیکی رجحان دارد و این بر عهده کانون های مساجد است که آن را تحقق بخشند.
نامبرده در ادامه فعالیت در زمینه های خانواده، بصیرت، کارآفرینی و گفتمان سازی را بخشی از ماموریت های کانون های مساجد در سال آینده بر شمرد و بر ضرورت استفاده از تمام توان و ظرفیت مساجد برای دسترسی به اهداف در سایه تعامل و همکار تاکید کرد.
دکتر رسول زرگر پور، استاندار اصفهان ، نیز طی سخنان کوتاهی بر ضرورت همدلی و همکاری همه عوامل مرتبط با مسجد و هماهنگی و همکاری کانون های مساجد با هیات امنای مساجد و ائمه جماعت و دیگر فعالان مساجد را مهم و لازم دانست.
آیت الله طباطبایی آخرین سخنران این مراسم بود که از مسجد به عنوان مهمترین ماوا و پایگاه برای پیشبرد اسلام یاد کرد و با بیان این که مسجد سنگر و محراب اسم مکان از ماده حرب به معنای محل جنگ است ، تصریح کرد: محراب یعنی محل جنگ با دشمن و این دشمن همیشه شیاطین نیستند و هر نوع دشمنی را شامل می شودو هر قدمی که انسان به سمت مسجد بر می دارد ثواب دارد چون برای خدا و جنگ با دشمن قدم بر می دارد.
نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اصفهان علت بالا بودن ثواب نماز جماعت و این که نماز جماعت تنها عبادتی است که طبق روایات اگر مامومین از 10 نفر بیشتر شوند ثواب آن قابل شمارش نیست ارتباط، رفاقت و محبت و همکاری بین مومنین دانست و افزود: اگر این مهم محقق شود و دلهای همه دست اندر کاران مسجد از امام جماعت گرفته تا هیات امنا و کانون و بسیج و هیات و… به هم نزدیک شود همه مشکلات بر طرف خواهد شد.
لازم به ذکر است سایه تقدیر از مسوولان دولتی بر سر تجلیل از کانون های مساجد از لحاظ کمی و کیفی سنگینی می کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.