سرویس: اجتماعی » حوادث 13:13 - سه شنبه 26 اسفند 1393

بازار چهارشنبه سوری داغ می شود/ شمارش معکوس برای عبور از شب دلهره

شمارش معکوس برای آغاز شبی پر از دلهره آغاز شده و همه نیروهای امدادی دست به دست هم داده اند تا چهارشنبه سوری با کمترین حادثه سپری شود.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از صاحب نیوز/ هرچند طبق آیین باستان در این روز آتش بزرگی بر افروخته می شود و تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می‌شود،اما مدتهاست که آیین زیبای چهارشنبه سوری و مراسم سنتی مربوط به این روز به چهارشنبه سوزی تغییر پیدا کرده است.

دیگر خبری از پریدن روی آتش و خواندن «زردی من از تو، سرخی تو از من» نیست که به دنبال آن مردم بخواهند آتش تمام رنگ پریدیگی و زردی، بیماری و مشکلاتشان را بگیرد و بجای آن سرخی و گرمی و نیرو به آنها بدهد در تمام ساعات پر التهاب این روز تنها صدای انفجارهایی به گوش می رسد که با هر کدام این انفجارها ممکن است عده ای برای همیشه آرزوهایشان بر باد رود و نقص و بیماری برای یک عمر همراهی شان کند.

images

*بیمارستان فیض و موسی کاظم آماده باش

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دغدغه ای که هنوز ما را دلواپس و نگران می کند عواقب چهارشنبه سوری است و بیمارستان فیض و موسی کاظم آماده باش لازم برای ارایه امداد و خدمت به مجروحین سوانح و سوختگی را خواهند داشت.

حمید رضا طلوعی تاکید کرد: البته گاهی اوقات عواقب جبران ناپذیر است و خواهشمندیم که مردم و به خصوص جوانان در این روز خاص مواظب رفتارهای پرخطر خودشان باشند تا این دو بیمارستان ما در پایان سال و چهارشنبه آخر سال خالی از بیماران باشد.

index

*استفاده از مواد جدید حاوی شیشه خطر جدی دارد

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در رابطه با چهارشنبه آخر سال و اقداماتی که قرار است در این روز انجام شود گفت: با توجه با اینکه در آخر هفته سال مراسم چهارشنبه سوری در پیش است، سعی کنیم که این آیین کهنه و پسندیده را که ریشه در آیین قدیمی ما دارد به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.

غفور راستین ادامه داد: سال گذشته با اعمال برنامه های پیشگیری و اجرای زود هنگام خدمات درمانی برای حادثه دیدگان،اصفهان پائین ترین آمار را در کشور در چهارشنبه آخر سال از آن خود کرد و امیدواریم امسال هم بتوان با برنامه ریزی های صورت گرفته باز هم شاهد حوادث کمتری در این شب باشیم.

وی استفاده از مواد محترقه ای که روز به روز با تنوع بیشتری در بازار عرضه می شوند را یکی دیگر از عوامل افزایش آسیب در چهارشنبه سوری عنوان کرد و افزود: استفاده از این مواد که جدیدا حاوی شیشه نیز هست خطرات بدی را به دنبال دارد.

پلیس

*آماد باش برای برخورد جدی با قانون شکنان چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه پلیس خط قرمزهای خود را برای برگزاری آئین چهارشنبه سوری در استان تعیین کرده است، گفت: با هرگونه تعرض به این خط قرمزها برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

وی ضمن تشکر از مردم اصفهان در خصوص همراهی با پلیس در ایام چهارشنبه سوری سال ۹۲ افزود: مردم اصفهان در این زمینه و با توجه به اینکه چهارشنبه سوری امسال همزمان با ایام فاطمیه نیز هست با آرامش بیشتری دنبال شود.

سردار آقاخانی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی نیز ابراز داشت: بیش از ۱۳ هزار نیرو برای حفاظت از محلات، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن گردشگری استان آموزش داده شده تا در این بازه زمانی امنیت صد در صدی استان را تامین کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۸۰۰ نفر نیرو در پلیس راهور استان برای کنترل و جلوگیری از تصادفات درون شهری استان اصفهان ابراز داشت: این تعداد نیرو در قالب ۳۰۰ تیم فعالیت خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۵۰۰ نفر نیروی پلیس راه در ایام نوروز نیز اظهار داشت: این نیروها نیز در ۱۳۵ نقطه اضطراری استان اصفهان مستقر خواهند بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.