سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 14:07 - سه شنبه 26 اسفند 1393

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان خبر داد:

برخورد قانونی با ویلاسازی های غیر مجاز در شرق اصفهان/ مکان هایی که حیاط خلوت کارهای خلاف می شود

مدیر جهاد کشاورزی از تخریب ساخت و سازهای خلاف قانون در بخش براآن جنوبی شهرستان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق: اوج ویلاسازی در فقر اب شرق اصفهان به نهایت خود رسیده است و می طلبد تا مسئولین قاطعانه با عوامل غیر قانونی این طرح برخورد داشته باشند.

در این رابطه یک منبع اگاه از تخریب 10 باغ ویلا در کبوتر اباد براان جنوبی با حکم قضایی خبر داد.

مهندس مرادمند در گفتگو با خبرنگار ما با تایید این مطلب اظهار کرد: روند ساخت باغ ویلا در مناطق براان جنوبی و شمالی طی سالهای اخیر وجود داشته است و متاسفانه شاهد شدت بیشتری  در ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای کبوتر آباد هستیم و هر زمان که قصد برخورد جدی با این بی نظمی ها را داشتیم با تجمع مردم روبرو می شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با ذکر برخی بی قانونی ها در سایه ویلا سازی افزود: وضعیت برخی باغ ویلاها به گونه ای است که زمین ها به قطعات کوچک تبدیل شده و شکل باغ را به طور کلی از دست داده است و اگر این روند ادامه پیدا کند دود آن به چشم کل منطقه و بخش کشاورزی و ترویج بیقوله نشینی خواهد رفت.

وی متذکر شد: خارج کردن زمین کشاورزی و تغییر کاربری اگر با سوء استفاده و موارد غیر از قانون انجام شود نه تنها به دنبال کم رنگ کردن کشاورزی است بلکه افت آن دامنگیر مردم منطقه خواهد شد که حیاط خلوتی برای کارهای خلاف می شود.

مرادمند از تخریب 10 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در کبوتر آباد اصفهان خبر داد و افزود: اگر افراد به طرز قانونی درخواست مجوز کنند با بررسی زمین و هماهنگی با دستگاههای خدمات رسان مجوز مربوطه جهت تغییر کاربری صادر می شود ولی برخی با دور زدن قانون و فریب مردم اقدام به ساخت ویلای غیر قانونی دارند و گاها با دیوار کشی و فروش چندین برابر زمین کشاورزی به مردم، سکونت های موقتی که آینده ای مطلوب ندارد را به وجود می اورند که برخورد جدی قانون را در پی خواهد داشت.

وی از پیگیری ها در جهت شناسایی دیگر موارد خلاف قانون خبر داد و تاکید کرد: پیگیری ما برای شناسایی مواردی از این قبیل وجود دارد و قطعا برخورد قانونی و گاها تخریب با ساخت های غیر مجاز انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در پایان از تغییرکاربری زمین های کشاورزی در سایه قانون خبر داد و تصریح کرد: اگر کشاورز یا فرد دیگری قصد تغییر کاربری زمین کشاورزی به بخش های مرتبط کشاورزی( تولید قارچ، پرورش شترمرغ وصنایع تبدیلی) را داشته باشد بدون دادن عوارض با هماهنگی های مربوطه و طی کردن مراحل قانونی مجوز صادر خواهد شد و در غیر این صورت با بررسی زمین و دادن حداقل عوارض دولتی تغییر کاربری انجام می شود.

وی در پایان از پیگیری ها در خصوص شناسایی دیگر مکان های احداث باغ ویلاهای غیر مجاز در براآن شمالی و جنوبی و برخورد قانونی جدی با این موارد خبر داد.

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “برخورد قانونی با ویلاسازی های غیر مجاز در شرق اصفهان/ مکان هایی که حیاط خلوت کارهای خلاف می شود”

  1. ویلا سازی های شرق اصفهان از جهت تغییر کاربری و افزایش نرخ هر متر زمین و توسط باندهایی مافییاییی که طی چند سال گذشته زمین ها را مفت از چنگ کشاورز خارج نموده اند و ییا در حال حاضر فریب خورده اند انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.