سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 11:50 - سه شنبه 26 اسفند 1393

در گفتگو با رییس اداره ورزش و جوانان جرقویه سفلی مطرح شد: 

کمبود بودجه مشکلی پیش روی ورزش شرق اصفهان/ سایه ی سنگین روشنایی بر زمین چمن مصنوعی شهر نصر آباد

 رییس اداره ورزش و جوانان جرقویه سفلی گفت: نبود بودجه کافی در زمینه ی رشته های ورزشی دلزدگی و دلسردی جوانان را به همراه می آورد.

عباسعلی معتمدی طی گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به پتانسیل موجود در بین جوانان منطقه ی جرقویه سفلی و رغبت آنها در عضویت تیم های ورزشی اظهار کرد: سال 93 علی رغم مشکلات مالی موجود در زمینه ورزش به لطف خدا رضایت مبنی از مسابقات و نتایج کسب شده حاصل شد و این بخش میزبان ورزشی خوبی برای دیگر مناطق شرق اصفهان در برگزاری مسابقات ورزشی بود.

رییس اداره ورزش و جوانان جرقویه سفلی از ضعف مالی در برگزاری مسابقات در سطوح بالاتر خبر داد و افزود: با توجه به نبود بودجه ی کافی در زمینه ی ورزش اداراه ورزش و جوانان جرقویه سفلی در حد معمول اقدام به برگزاری مسابقات در رشته های تکواندو بانوان و آقایان و همچنین فوتسال و والیبال داشته ایم که زمینه ی لازم برای حضور دوستداران ورزشی بخش را فراهم کرده است ولیکن اگر نگاه مالی مطلوب تری به عرصه ورزش در ادارات ورزش و جوانان شرق اصفهان داشتیم بهتر می توانستیم در این عرصه ورود داشته باشیم.

وی با اشاره به نقاط ضعف در ورزش این منطقه تصریح کرد: مسافت بالای بخش با مرکز شهر اصفهان و دیگر شهر های بزرگ باعث شده است تا برای اعزام مربیان ورزشی هزینه های گزافی بر دوش خانواده ها باشد و امید ان داریم تا با توجه به استعداد بالای ورزش در بین جوانان کویر بتوانیم در آینده ای نزدیک از توان مربیان بومی استفاده ببریم.

معتمدی بیان کرد: جذب خیرین در زمینه ی ورزش بسیار اندک است و این در صورتی است که در شرایط بحران و خشکسالی شرق اصفهان آنچه باید پیگیر شود بالا بردن ظرفیت ورزشی در رشته هایی است که حرف اول را در بین جوانان می زند. همچنین با توجه به اینکه فوتبال ورزش مورد علاقه جوانان است مسئولان ورزش شهرستان پرتوان تر به کمک ما آیند.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در عرصه ورزشی منطقه جرقویه سفلی از نبود دستگاه گرمایشی در سالن ورزشی پیکان خبر داد و افزود: افتتاح سالن ورزشی روستای پیکان در سال 92 در حالی انجام شد که این سالن با معضل گرمایشی و سرمایشی رو به رو بود و همین امر موجب عدم استقبال جوانان در این زمینه می شود زیرا در تابستان به سختی خنک و در زمستان به سختی گرم می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان جرقویه سفلی نبود روشنایی در زمین چمن مصنوعی شهر نصر آباد را عامل اصلی در عدم استفاده جوانان مشتاق به امر ورزش مطرح کرد و گفت: 850 متر زمین چمن مصنوعی در شهر نصر آباد با سپری شدن 2تابستان تقریبا بلا استفاده است و دلیل اصلی آن نبود بودجه و اعتبار برای نصب روشنایی زمین می باشد زیرا آب و هوای کویری و گرم و خشک عاملی در عدم استفاده از زمین طی روز می شود و در شب هم روشنایی کافی وجود ندارد.

وی متذکر شد: هیئت فوتبال حرف اول را در بین جوانان می زند ولی عدم بودجه باعث دلزدگی جوانان و حضور مداوم آنها در تیم های مذکور را سبب می شود و لیکن کمک خیرین در این حیطه می تواند مثمر ثمر باشد.

معتمدی زمین خاکی کویر را نقطه اوج جوانان عنوان کرد و افزود: جوانان کویر پیشتاز در امر ورزش هستند و اگر تلاش همگانی در رفع مشکلات مربوطه انجام نگیرد با دست خود این شور و نشاط را از جوانان سلب خواهیم کرد. این درحالی است که در مسابقات فوتبال و دومیدانی بانوان با موفقیت محمد ثالثی کاپیتان اسبق تیم ذوب آهن و همچنین سهیلا عرب مختاری در رشته دو میدانی دست یافته ایم و در این خصوص مسئولان باید با فراهم نمودن بودجه کافی و دیگر امکانات مشوق خوبی برای ورزش مناطق محروم باشند.

وی در پایان سالن تکواندو خواهران در شهر محمد آباد، روشنایی زمین چمن مصنوعی شهر نصرآباد، سیستم گرمایشی سالن ورزشی پیکان و هزینه ی بالای مربیان ورزشی از دیگر شهرها برای اموزش ورزش دوستان را از موضوعات قابل پیگیری در خصوص رفع موانع پیش رو عنوان کر.

به گزارش اصفهان شرق: نبود بودجه کافی در عرصه ورزش در شرق اصفهان مشکل مشترک در بین همه ادارات ورزش و جوانان است که نگاه ویژه ی مسئولان را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.