سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:13 - دوشنبه 25 اسفند 1393

یادداشت

روز‌های اینورژنی اصفهان رو به پایان است

روز‌های پایانی فصل زمستان به تندی در حال گذر است تا فصلی جدید از سال جدید فرا برسد و مردم دیگر نگران سکون هوا، اینورژن و آلاینده‌های جوی نباشند و روز‌های عاری از آلایندگی اصفهان فرا برسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سال 93 رو به پایان است تا روز‌های زمستانی و سرد یک سال دیگر به پایان برسد و این روز‌ها شمارش معکوس برای آغاز سالی دیگر آغاز شود تا بار دیگر بهار نوید روز‌های سالم و عاری از آلایندگی را برای اصفهان و اصفهانی‌ها بدهد.

البته اصفهانی‌ها در سال 93 روز‌های محدودی از سال را با آلایندگی‌ها و افزایش بار آلاینده‌های جوی دست و پنجه نرم کرده‌اند، چرا که از ابتدای سال جاری تاکنون 315 روز از هوای سالم و عاری از آلایندگی را تنفس کرده‌اند.

هر چند اصفهانی‌ها در سال جاری با روز‌های پاک مواجه نبوده‌اند اما با شرایط جوی خطرناک نیز مواجه نبوده‌اند و این حاکی از این بوده که برنامه‌ها و اقدامات اجرا شده در استان در راستای بهبود آلاینده‌های جوی این کلان‌شهر مثمرثمر بوده است.

آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا نوید‌‌بخش خبر‌های خوبی برای اصفهان نبود، چرا که پاییز اصفهان آغاز افزایش آلاینده‌های جوی بود و فصل نارنجی‌پوش اصفهان لباسی تیره و سیاه از آلاینده‌های جوی را به دوش خود می‌اندازد تا مردم در روز‌های پر از آلاینده‌های جوی کمتر در سطح شهر حضور پیدا کنند اما پاییز امسال متفاوت‌تر از پاییز سال‌های گذشته بود چرا که طرح جامع کاهش آلودگی هوا با جدیت هر چه تمام‌تر در کلان‌شهر صنعتی اصفهان در حال اجرا بود تا مردم روز‌های سالم و عاری از آلایندگی را استنشاق کنند.

پاییز اصفهان تمام شده است و روز‌های پایانی فصل زمستان نیز به تندی در حال گذر است تا فصلی جدید از سال جدید فرا برسد و مردم دیگر نگران سکون هوا، اینورژن و آلاینده‌های جوی نباشند و روز‌های عاری از آلایندگی اصفهان فرا برسد.

امیدواریم که رویه کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد و به مرور زمان این آلاینده‌ها به صفر برسد و دیگر در فصل‌های پاییز و زمستان با وجود آلاینده‌های جوی در سطح کلان‌شهر اصفهان مواجه نباشیم.

منبع:ف ارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.