سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 07:06 - دوشنبه 25 اسفند 1393

توهمات سوخته در آخرین چهارشنبه سال

گروهی که از برهم زدن آرامش در این کشور لذت می برند حالا با نقشه های پوچ خود می خواهند نظاره گر سوختن مردم ایران باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ چهارشنبه سوری نامی است که برای تمام ایرانی ها تقریبا آشنا به نظر می رسد و جزء یکی از سنت های ایران باستان بود که البته در سالهای اخیر با تغییر ماهیت به شکلی دیگر جای خود را در فرهنگ ایرانیان باز کرده است.

در مورد آیین و سنت چهارشنبه سوری شاید به کرار مطلب نوشته شده و صحبت شده است؛ اما در این سال ها با توجه به حوادث تلخی که در این روز رخ می دهد، شاید بسیاری از خانواده ها دوست ندارند که این چهارشنبه از راه برسد.

مادری که کودکش در روزهای زیبای بهاری دیگر چشمی برای دیدن سبزی برگ ها نداشت حالا دوست دارد تلخ ترین چهارشنبه عمرش  از راه نرسد.

پدری که به جای عیدی برای جوان خود شاخ گلی بر روی قبر او می گذاشت شاید حالا دوست دارد اصلا این چهارشنبه در تاریخ نوشته نشده بود.

البته این، تنها یک سوی داستان است که خانواده ها با توجه به حوادث تلخی که طی سال های اخیر شاهدش بوده اند ترسی وجودشان را فرا گرفته که این اتفاق بر سر خود و فرزندانشان نیایید، اما در دیگر سو شاهد تحرک مجدد برخی معاندین برای بهره برداری سیاسی از این آیین سنتی ایرانیان هستیم.

در این روزهای پایانی سال که هیاهوی برگزاری نوروزی باشکوه در میان مردم به وضوح قابل لمس است عده ای که همواره چشم دیدن آرامش و نشاط را در میان این مردم ندارند باز دست به کار شدند تا با نیرنگ های تکراری خود شاید بتوانند این خوشی ها را از بین ببرند و اندکی ذهن مریض خود را خشنود کنند.

گروه هایی که از تک تک فرصت های خود می خواهند برای برهم زدن آرامش در میان مردم استفاده کنند در این روزها نیز دخیل به چهارشنبه سوری بسته اند و سعی می کنند با هیجانی کردن فضا و ایجاد آشوب و بلوا به نیت پلید خود دست پیدا کنند.

اما چه کسی هست که نمی داند نیت این گرو ه های معاند از این اقدامات چیست؟گروهی که از برهم زدن آرامش در این کشور لذت می برد حالا با نقشه های پوچ خود می خواهد نظاره گر سوختن مردم ایران باشد.

پس گزافه نیست اگر هشداری مجدد داده شود به خانواده ها و جوانان علاقمند به این آیین سنتی که به هوش باشند تا دست آویز این تحرکات قرار نگیرند و خود را ملعبه ی دست افرادی که ماهیت شان بر همگان آشکار است قرار ندهند.

با اندکی تامل در این موارد شاید این بار نه مادری را غمگین ببینیم و نه دشمنی را خوشحال!

منبع:مشرق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.