سرویس: اجتماعی 18:57 - جمعه 24 آبان 1392

امام جمعه شهر نصر آباد:

رفتارمان زمینه ی خوشحالی سیلی خوردگان انقلاب را فراهم نکند

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی گفت: دشمن دین منهای مبارزه با استکبار می خواهد و در این زمینه خطیبان و مداحان می بایست در جلسات و دعا هایشان نفرین به استکبار و دعا به رهبر انقلاب که پرچم دار مبارزه با استکبار است را سر لوحه خود قرار دهند.

1111111

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز از شرق اصفهان: نماز جمعه ی شهر نصرآباد جرقویه به امامت حجت الاسلام علیرضا فرهنگ برگزار شد.امام جمعه در خطبه اول نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و بنا به حدیث فرمود: گناه نکنید تقوا پیشه کنید و از معصیت خدا در خلوت ها دوری کنید زیرا خدا همان شاهدی است که خودش حاکم و قضاوت بر اعمال انسان دارد.

حجت السلام فرهنگ به چهار وظیفه در حفظ عاشورا اشاره و بیان نمود:
شناخت جایگاه امام زمان اولین وظیفه در جهت حفظ درس های عاشورا میباشد. در این رابطه امام رضا (ع) فرمودند: ان الامام زمام الدین والنظام المسلمین وصلاح الدنیا واعزالمومنین: امام سرشته و صاحب دین و نظم دهنده امور مسلمین است، امام صلاح دین و باعث عزت مسلمین  و پاسدار دین و احیا گر رسول خدا میباشد.

امام جمعه در ادامه به همراهی مردم با بنی امیه اشاره کرد وگفت:هرچند ریشه ی اصلی بوجود آمدن صحرای کربلا به کینه ی بنی هاشم و بنی امیه برمیگردد ولی اینکه مردم در این امر همکاری کردند به خاطر نشناختن جایگاه امام  و آگاه نبودن به اینکه امام دارای چه صفاتی میبایست باشد بود.

در این زمینه باید شناخت کاملی نسبت به امام زمان داشته باشیم و راه را اشتباه نرویم.

امام جمعه به وظیفه ی دوم در رابطه با حفظ درس های عاشورا اشاره و افزود: هر قیام الهی و کار بزرگی که برای حفظ دین انجام می شود، نیاز به ترویج اهداف آن قیام دارد تا باقی بماند. قیام امام حسین بعد از شهادت با مقاومت و صبرامام سجاد و حضرت زینب باعث بقای قیام الهی شد و ما مبلغ مکتب عاشورا وارزش هایی مثل استقامت در برابر تبلیغات استکبار باشیم و در این زمینه از دستورات و دستاوردها عقب نشینی نکنیم و مقاومت و صبر با حفظ ارزش ها داشته و در این راه حضرت زینب با حجاب و صلابت در گفتار خود کاخ یزیدیان را به لرزه انداخت.

حجت الاسلام فرهنگ نکته ی سوم در حفظ درس های عاشورا را صبر و بردباری با حفظ روحیه نشاط و مایوس نشدن در برابرمشکلات دانست.

امام جمعه به بی نتیجه ماندن دستگاه بنی امیه در زمینه ی از بین رفتن عاشورا اشاره و افزود: اولین کاری که این دستگاه برای خاموش کردن و از یاد بردن قیام ابا عبدالله کرد انتقال اسری از کنار شهدا بود که به آنان بگویند شما در برابر بنی امیه کاری از پیش نمی برید ولی در این زمینه حضرت زینب قیام کربلا را ارزش و جسم پاره پاره امام حسین را لطف خداوند دانست که با ریختن خون ها عزت بیشتری بر آن هوایدا می شود.

حضرت  زینب در برابر منزوی کردن تفکر حسینی توسط دستگاه بنی امیه در مجلس ابن زیاد در مقابل ابن زیاد با صلابت فرمود: به خدا قسم من جز زیبایی در کربلا چیز دیگری ندیدم واینها مردانی بودند که خداوند برای آنها شهادت را نوشته بود و به جایگاه اصلی خود برگشتند.

وظیفه ما توجه به شعار این نهضت است که حاکمیت اسلام بر عالم است و به آیات و روایات  که ما را به مایوس نشدن و استقامت دعوت کرده اند تمسک جوییم.

امام جمعه ادامه داد: بی تفاوت نسبت به دین نباشیم و در برابر هجمه های دشمن تسلیم نشویم زیرا موجب تاخت و تاز دشمنان در برابر دین میشود.

حجت الاسلام فرهنگ در ادامه به نکته ی چهارم حفظ درس های عاشورا اشاره و فرمود: شناخت تبلیغات و روش های پیچیده ی دشمنان برای از بین بردن روحیه ی حسینی و تفکر مهدویت است. دشمن دین منهای مبارزه با استکبار می خواهد و در این زمینه خطیبان و مداحان می بایست در جلسات و دعا هایشان نفرین به استکبار و دعا به رهبر انقلاب که پرچم دار مبارزه با استکبار است را سر لوحه خود قرار دهند و نباید گفتار و رفتار و عملکرد ما زمینه ی تبلیغ علیه اسلام و خوشحالی دشمنان را که سیلی خورده ی انقلاب هستند فراهم کند.

لذا با توجه به زیارت عاشورا می خوانیم: از کسانی که زمینه را برای شهادت امام حسین فراهم کردند نباشیم.

خطبه ی دوم:

امام جمعه در خطبه دوم این هفته به سه مناسبت مهم اشاره و فرمود: روز ۱۲محرم روز شهادت امام سجاد و دفن شهدای کربلا توسط امام سجاد و روز ورود اسرا به کوفه میباشد.

امام جمعه به مبارزه امام سجاد با دستگاه حکومت در طی ۳۵ سال عمر شریف خود بعد از کربلا اشاره و فرمود: امام مبارزه خود را در جهت ترویج معارف اهل بیت به وسیله ی دعاهایی که در عین ارتباط با خدا و تربیت انسان های الهی و به چالش کشیدن افکار پلید بنی امیه بود انجام داد. لذا صحیفه از ارزنده ترین کتب است که جا دارد به سبب الگو قرار دادن در زندگی بیشتر به آن اهمیت دهیم.

امام سجاد از ابتدای اسارت به شهر های کوفه و شام وارد شدند و در حالی که در بند اسارت بودند با روحیه حق طلبی و واهمه نداشتن از دستگاه ظالم به رسوایی دستگاه بنی امیه دست زدند.

امام در کوفه از بی وفایی کوفیان سخن گفتند به طوری که شاهدین این سخنرانی ابراز پشیمانی کردند. مرحله بعدی سخنرانی با صلابت امام سجاد در شام در کاخ یزید بود و در آنجا در برابر موضع گیری یزید فرمودند:  اگر اجازه دهید بر این چوب ها ( منبر) بنشینم و خطبه بخوانم و امام در حالی که بر فراز منبر رفته از فضایل خود گفتند و فرمودند: خداوند به ما شش چیز عنایت و ما به سبب این ویژه گی ها بر دیگران برتری داریم : علم، حلم، بخشندگی، فصاحت، شجاعت و محبت در دلهای مومنان .

 

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در پایان به  ۲۴آبان روز تجلیل از اسرا و مفقودین و روز کتاب و کتابخوانی و اهمیت آن اشاره و گفت: مطالعه کتابها ی مفید و دینی باعث تقویت بنیه علمی می شود و جوانان می بایست قسمتی از زندگی را اختصاص به این امر دهند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.