سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:15 - یکشنبه 24 اسفند 1393

زرگرپور:

ايجاد اشتغال با توجه به تعهد دستگاه ها مطلوب نيست

استاندار اصفهان گفت: اشتغال ايجاد شده در دستگاه ها با توجه به تعهد آنها در سال ۹۳، در شأن اين استان نيست و بايد تلاش شودكه ميزان اشتغال دراستان حداقل به متوسط كشور نزديك شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در آخرین جلسه شورای اشتغال در سال ۹۳ ؛گفت: امسال بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال برای بخش های مختلف و توسط دستگاه های مختلف برای ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل جدید در نظر گرفته شد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر نزدیك به ۳۲۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۴۰ درصد از این تسهیلات جذب و ۵۱ هزارشغل جدید ایجاد شده است.

استاندار اصفهان به عدم جذب ۶۰ درصد این تسهیلات اشاره كرد و اظهار داشت: این تسهیلات معمولا در اواخر نیمه اول سال ابلاغ می شود یعنی در پایان شهریور ماه كه با توجه به این تاخیر بخش زیادی از سال از دست می رود كه این امر می تواند یكی از دلایل عدم جذب تسهیلات باشد.

وی اضافه كرد: عدم توجیه اقتصادی نرخ تسهیلات برای سرمایه گذاران و محدودیت زمانی برای جذب این تسهیلات از دیگر عوامل عدم جذب تسهیلات بانكی می باشد.

زرگرپور با بیان اینكه این عوامل آسیب شناسی شده و به شورای عالی اشتغال منتقل خواهد شد، ابراز امیدواری نمود كه این مشكلات در سال آتی بر طرف گردد.

وی به تسهیلات جذب شده در صندوق توسعه ملی اشاره كرد و تصریح نمود: در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی جذب شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینكه این صندوق محدودیت زمانی، استانی و یا بخشی برای جذب تسهیلات ندارد و به هر مقداری قابل جذب است، اظهار داشت: در سالجاری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان طرح به صندوق ارائه شده و امیدواریم كه در سال آینده بتوانیم از این طرح ها استفاده و تسهیلات مورد نیاز را جذب نماییم.

وی یادآور شد: در مجموع تسهیلات بانكی و صندوق توسعه ملی تاكنون ۴۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و یا تثبیت اشتغال موجود هزینه شده است و امیدواریم با برطرف شدن مشكلات مذكور دستگاه های اجرایی سرعت خود را برای جذب تسهیلات بیشتر كنند تا بتوانند كل این اعتبار را جذب نمایند.

زرگرپور با بیان اینكه برای به حركت در آوردن صنعت و اشتغال نیازمند جذب این تسهیلات هستیم، افزود: دولت علیرغم همه ی محدودیت هایی كه در منابع مالی دارد این منابع را در اختیار دستگاه ها قرار می دهد ولی به دلیل برخی مقرارت محدود كننده و بعضا مقداری قصور در مدیریت باعث می شود كه دستگاه ها كمتر از ۵۰ درصد این تسهیلات را جذب كنیم.

وی در پایان عنوان نمود: امسال دستگاه ها متعهد به ایجاد ۵۰ هزار شغل بودندكه ۵۱ هزار شغل ایجاد شده است ولی باور من این است كسانی كه شغل خود را از دست داده اند شاید از این تعداد بیشتر باشد و در خوش بینانه ترین حالت یك عمكلرد پایاپای در اشتغال استان وجود داشته است.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.