سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 23 اسفند 1393

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

سد زاینده‌رود امشب بسته می‌شود/ نوروزی که زاینده رود خروشان نیست

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: طبق تصمیم کمیته ۵ نفره قرار است دریچه های سد زاینده رود از ساعت ۲۴ امشب بسته شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسفندیار امینی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه مقرر شد از ۲۴ اسفند ماه آب زاینده رود که برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان بازگشایی شده بود دوباره بسته شود، اظهار داشت: حدود دو تا سه روز بعد از این تاریخ آبراهه جاری خواهد بود تا دوباره در نوبت بعدی زاینده رود باز شود.
وی تاکید کرد: این تصمیم در روز پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه با حضور مدیر حوضه یکپارپچه حوضه آبریز زاینده رود، مسئولان جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، فرماندار و نمایندگان صنف کشاورزی گرفته شد.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان در خصوص اینکه چه زمانی دوباره زاینده رود جاری می شود، بیان داشت: این تصمیم در جلسه کمیته ۵ نفره با توجه به خنکی هوا و میزان بارندگی ها اتخاذ می شود و به طور دقیق زمان آن در فروردین اعلام می شود.
وی با تاکید بر اینکه در نوبت بعدی زاینده رود در فروردین ۹۴ دوباره جاری می شود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی زاینده رود، شرایط آن باید به طور لحظه ای بررسی شود تا زمان دقیق بازگشایی آن نه دیرتر و نه زودتر اعلام شود.
امینی افزود: از ۱۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت شرق اصفهان در حوضه زاینده رود، در سال زراعی جاری حدود ۴۰ هزار هکتار آن زیر کشت گندم و جو رفته است.
وی با بیان اینکه سایر بخش های مصرف از جمله شرب، صنعت، فضای سبز، چهارمحال و بختیاری، یزد و .. باید متوجه باشند که در سال زراعی ۹۳-۹۲ آبی به کشاورزان غله کار زاینده رود به ویژه شرق اصفهان تحویل داده نشد، گفت: آبی که اکنون برای سال زراعی ۹۴-۹۳ تحویل کشاورزان داده شده معادل ۴۰ درصد نیاز آبی آنها هست.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر پیش بینی مناسبی برای سال آبی ۹۵-۹۴ نشده و بخش های مختلف باید با صرفه ای و جلوگیری از برداشت های غیرقانونی تخلفات را به حداقل برسانند چرا که این ۴۰ درصد کشت مربوط به ۲ تا ۳ سال کشاورزان شرق اصفهان است.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “سد زاینده‌رود امشب بسته می‌شود/ نوروزی که زاینده رود خروشان نیست”

  1. ورزنه اي گفت:

    اخه چرا بستين ؟ بخدا تو اين چند روز نذاشتند اب درست به ورزنه برسه .. يه روز بوده هفت روز نبوده هر جا در طول مسير اب خواستند از سهم ما برداشت كردند . گناه ما چيه كه تو پايين دست واقع شديم .. به داد مردم ورزنه برسيد هنوز بعضي جاها نصف زمين هاشون ابياري نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.