سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:02 - شنبه 23 اسفند 1393

فیلم سینمائی گاو در سینماهای اصفهان اکران می‌شود

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان گفت: فیلم سینمائی گاو اثر داریوش مهرجوئی، پس از ۴۵ سال از سوی گروه سینمای هنر و تجربه از ۲۵ اسفند در سینما سوره اصفهان اکران می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی حسینی با اشاره به اکران فیلم گاو اظهار داشت: فیلم سینمائی گاو اثر داریوش مهرجوئی پس از 45 سال در سینمای هنرو تجربه اکران می‌شود.

وی افزود: این فیلم قرار است در بیش از 10 سینمای گروه هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها و در نوروز به نمایش در آید که اصفهان نیز در سینما سوره میزبان اکران این فیلم می شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان بیان کرد: نخستین روز اکران فیلم سینمائی گاو 25 اسفند ماه سال جاری در سینما سوره اصفهان بوده که ساعت 17 اکران می‌شود و پس از آن در تاریخ‌ 3، 10، 17، 24 و 31 فروردین سال 94 نیز اکران می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سینما سپاهان گفت: در ایام عید سینما سپاهان فیلم سینمائی “ایران‌برگر”  به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی را اکران می‌کند و در روز شهادت حضرت فاطمه(س) این سینما تعطیل است.

به گزارش تسنیم،  فیلم سینمائی گاو در سال 1348 به کارگردانی داریوش مهرجویی ساخته شد، این فیلم براساس داستان عزاداران بیل اثر غلامحسین ساعدی ساخته شده است و سبب شد بسیاری از نگاه‌ها را به سوی سینمایی فکور و جدی فراخواند.

این فیلم روایت همه امید زندگی مش حسن به تنها گاوی است که در طویله اش دارد و از وجود آن علاوه بر امرار معاش خانواده خود، افراد روستا را نیز بهره‌مند می‌سازد و همه این مسائل سبب شده که مش حسن دلبستگی خاصی به این گاو داشته باشد، اما روزی که مش حسن به شهر رفته، گاو به علت نامشخصی می‌میرد و اهالی روستا پس از بازگشت مش حسن وانمود می‌کنند که گاو گریخته است ولی او باور نمی‌کند…

این فیلم که با بازی درخشان عزت الله انتظامی، علی نصیریان و جمشید مشایخی است در بنا به رای منتقدان سینمای ایران در سال‌های 1351 و 1367 و 1378 به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران برگزیده شد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.