سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:12 - شنبه 23 اسفند 1393

با کاهش ۲.۴۱ دلاری در معاملات روز جمعه

قیمت نفت به ۵۴ دلار کاهش یافت

قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با ۲.۴۱ دلار کاهش به ۵۴.۶۷ دلار رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛

قیمت‌های جهانی نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافت و در طول هفته گذشته 9 درصد سقوط کرد.

از عوامل این کاهش تقویت ارزش دلار و هشدار آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر افزایش فزونی عرضه در بازارهای نفتی عنوان شده است.

در این میان، آمارهای منتشره مبنی بر کاهش شدید تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا نتوانست بازارها را به افزایش ترغیب کند.

نفت برنت در نزدیکی کمترین قیمت در یک ماه گذشته برابر با 54.67 دلار معامله شد. نفت برنت در معاملات دیروز 2.41 دلار کاهش یافت.

نفت خام آمریکا نیز در نزدیکی کمترین قیمت در 2 ماه و نیم اخیر برابر با 44.84 دلار فروخته شد.

ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین رقم در 12 سال گذشته رسید و سبب شد تا هزینه معامله نفت و دیگر کالاهای اساسی معامله شونده با دلار برای مالکان دیگر ارزها بالا برود.

طارق زهیر تحلیلگر بازار نفت در نیویورک گفت، ما پیش‌بینی می کنیم که در این هفته، قیمت نفت از کمترین قیمت امسال نیز پایین‌تر برود.

قیمت نفت برنت در ماه ژانویه به 45.19 دلار و نفت خام آمریکا به 43.48 دلار کاهش یافت.

از زمانیکه آژانس بین‌المللی انرژی به کشورهای صنعتی هشدار داد، قیمت نفت شروع به کاهش کرد. این نهاد بین‌المللی هشدار داد که فزونی عرضه در جهان در حال افزایش است و آمریکا ممکن است با کمبود مخازن ذخیره نفت خام روبرو شود.

برخی از تجار نگران چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای ایران و رسیدن به توافق نسبی تا پایان ماه مارس و توافق کامل تا ماه ژوئن هستند. چنین توافقی می‌تواند به تحریم‌ها علیه ایران پایان دهد و این کشور را قادر سازد تا نفت بیشتری بفروشد که این امر موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

تنها عامل افزایشی واقعی در روز گذشته، آمار خدمات نفتی شرکت بیکر هیوز بود که نشان داد که تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا هفته گذشته 56 مورد کاهش یافت و به 866 سکو رسید که کمترین تعداد از مارس 2011 تاکنون به شمار می‌ورد. کاهش تعداد دکل‌های حفاری نشان‌دهنده کاهش تولید نفت است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.