سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:41 - شنبه 23 اسفند 1393

اختلال در سامانه‌های بانکی؛ “شبکه فعال نیست”

همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۹۳ و افزایش میزان مراجعات حضوری و غیرحضوری به نظام بانکی شاهد بروز اختلال‌هایی در سامانه های بانک‌های دولتی و خصوصی هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ کمتر از هفت روز مانده تا تقویم سال 93 به پایان برسد و سال جدید آغاز شود اما از آنجایی که همه ساله در روزهای پایانی سال حجم مبادلات و خرید و فروش های مردم افزایش پیدا می کند بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر بر نظام بانکی از چند ماه قبل به بانکی ها آماده باش داده بود که در این ایام خدمات بانکی را بدون هر گونه اخلالی انجام دهند.

از جمله برنامه های نظام بانکی برای شب عید تعیین شعب کشیک در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز و همچنین توزیع اسکناس های نو در بانک های منتخب و … است.

اما درحالی که تجربه ثابت کرده روزهای پایانی اسفندماه پیک کاری بانک‌هاست ولی مراجعه به تعدادی از شعب بانک ها بیانگر آن است که هنوز بانکی ها قصد ارائه خدمات رسانی به طور ویژه را به مشتریان ندارند.

از مهمترین مشکلاتی که این روزها مردم را سرگردان کرده، “اختلال در سامانه های اینترنتی و موبایل بانک” تعدادی از بانک هاست.

این مورد به دفعات در روزهای گذشته از سوی کاربران نظام بانکی مشاهده شده که سامانه های اینترنتی بانک مورد نظر با اختلال همراه شده و این پیام را نمایش می دهد که “مشتری محترم , در حال حاضر سرویس مورد نظر فعال نمی باشد.”

اختلال در سامانه های اینترنی و موبایل بانک در حالی این روزها گله مردم را به همراه داشته است که بانک مرکزی قبلا به بانکی ها اعلام آماده باش کرده بود و از آن ها خواسته بود تدابیری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بیاندیشد.

اما علاوه بر اختلال در سامانه های اینترنتی با خبرشدیم که سامانه های تعدادی از شعب بانک های دولتی و خصوصی نیز از روز جاری با اختلال همراه شده و همین امر سرگردانی مشتریان این بانک ها را به همراه داشته است.

مورد دیگر که این روزها مردم را کلافه کرده “شلوغی عابربانک‌ها و قطع شتاب در برخی از این دستگاه هاست”؛ برای درک این مطلب کافی است از این پس هنگام عبور از خیابان های پایتخت اندک توجهی به شعب بانک ها داشته باشید چراکه در آن هنگام تنها تصویری که به وضوح دیده می شود “شلوغی و ازدحام جمعیت مقابل عابر بانک است”.

نکته بعد که شکایت مردم را به همراه داشته به اختلال‌های کارتخوان های فروشگاهی مربوط می شود؛ امسال هم به مانند سال های قبل با افزایش ترافیک شتابی و بالا رفتن استفاده از کارتخوان های فروشگاهی این دستگاه ها مانند سایر ایام سال قادر به ارائه خدمات رسانی نیستند چراکه گزارش خبرنگار ما حکایت از آن دارد که کارتخوان برخی از بانک ها در ساعت هایی از روز و بخصوص در روزهای پایانی هفته قادر به خدمات رسانی نیستند.

به گزارش تسنیم، آنچه در این گزارش آمد قسمتی از مشکلات این روزهای مردم با نظام بانکی است که انتظار می رود با تدابیر بانک مرکزی در روزهای آتی کمتر شاهد این دست مشکلات باشیم.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.