سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:12 - شنبه 23 اسفند 1393

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

اصفهان آماده اسکان 280 هزار مسافر نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: با اضافه شدن مکان اقامتی، امکان اسکان 280 هزار مسافر نوروزی در اصفهان فراهم شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  فریدون اللهیاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از موزه رهگشای بادرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر بادرود با توجه به ظرفیت بالایی که در زمینه بناها و آثار تاریخی و میراث فرهنگی ناملموس دارد، ضرورت راه‌اندازی پایگاه ملی در این منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: اخیرا کاوشگران و کارشناسان باستان‌شناسی این اداره‌کل، محوطه باستانی بادرود با قدمت پنج هزار سال پیش از اسلام را مورد بازبینی و کاوش قرار دادند و این کاوش نوید بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در این شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان شناسایی محوطه باستانی پنج هزار ساله بادرود را از اتفاقات بسیار بزرگ و گام مهم تاریخی در فلات مرکزی ایران دانست و بیان کرد: میراث فرهنگی استان وظیفه دارد در سال 94 فصل جدیدی در کاوش‌های باستان‌شناسی همچنین اعتبارات ویژه برای این مجموعه ارزشمند در نظر بگیرد.

وی در مورد آمادگی ستاد خدمات سفر استان در مورد مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با هماهنگی‌ اداره‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط، اماکن اقامتی را برای نوروز 94 برای مسافران نوروزی آماه کرده و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم 280 هزار مسافر نوروزی را در استان اصفهان اسکان دهیم.

اللهیاری افزود: در نوروز 94 در حوزه جاده‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای نیز امکانات مناسبی در زمینه تامین ارزاق و سوخت با هماهنگی ستاد خدمات سفر برای مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

 

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.